Program „Internet + turystyka”, zakłada budowę inteligentnych platform, reklamujących turystyczne miejsca i regiony. Promowane będzie także załatwianie wszelkich formalności takich jak zamówienia, płatności czy reklamacje online.
Narodowe Muzeum Chin i Dunhuang Academy rozpoczęły projekt „Wirtualne muzeum w domu” który pozwoli odwiedzającym docenić skarby dziedzictwa kulturowego bez wychodzenia z domu i zwiększy sprzedaż kreatywnych produktów kulturalnych muzeów.
Dane pokazały, że pierwszą transmisję na żywo z Pałacu Potala obejrzało 920 000 widzów, co odpowiada 60% rocznej liczby odwiedzających.
Do września platforma zebrała 2,71 mln eksponatów w sześciu głównych kategoriach kulturowych, obejmujących książki, zbiory muzealne, tradycyjne instrumenty i muzykę, niematerialne dziedzictwo kulturowe i relikty kulturowe. Zgromadzono również 245 500 pozycji w kategoriach turystycznych, w tym krajobraz geograficzny, krajobraz wodny, krajobraz biologiczny, astronomiczny i klimatyczny. Baza danych zawiera około 3 milionów zdjęć i 14 000 filmów.
Po wybuchu COVID-19 sposób rezerwacji i planowanie wypoczynku znalazły się w centrum zainteresowania. Pandemia przyspieszyła budowę wirtualnych platform turystycznych, co otworzyło nowe możliwości promocyjne. Wielu turystów przyzwyczaiło się do planowania podróży z większym niż wcześniej wyprzedzeniem, poszukując informacji, zapoznając się z trasami, oglądając transmisje online przewodników.