Zarys 14-tego Planu Pięcioletniego (2021-2025) i Celów Długoterminowych do roku 2035, zakłada szersze otwarcie się Chin na świat oraz liberalizację handlu i inwestycji. Przychylne środowisko rynkowe pozwoli firmom z kapitałem zagranicznym na szybszy rozwój i zapewni bezpieczeństwo prowadzenia biznesu.
Dla Johnson Controls, amerykańskiego giganta przemysłowego, Chiny są najważniejszym rynkiem wzrostu biznesu, a działalność firmy w Chinach stanowi 40 procent jej całkowitej aktywność w regionie Azji i Pacyfiku.
Na trzecich targach China International Import Expo (CIIE), które odbyły się w listopadzie 2020 r., firma podpisała 11 listów intencyjnych na łączną kwotę ponad 18 milionów dolarów amerykańskich i otrzymała ponad 3 000 zapytań ofertowych, czyli dwukrotnie więcej niż na poprzedniej edycji CIIE.
Wraz z szybkim wzrostem chińskiej gospodarki, duński producent zabawek Lego Group również widzi swój potencjał na chińskim rynku.
Pierwszą fabrykę grupa uruchomiła mieście Jiaxing w prowincji Zhejiang, pierwszy sklep firmowy powstał w Disneytown, we wschodniej części Szanghaju. Dziś rynek chiński jest jednym z pięciu największych rynków grupy na świecie. W październiku 2020 r. grupa otworzyła swój 200 markowy sklep detaliczny, a w tym roku planuje otworzyć 80 kolejnych.
W opinii Huang Guoqiang, starszego wiceprezesa i dyrektora generalnego na Chiny w Lego Group, szybki rozwój działalności grupy na rynku chińskim był możliwy dzięki stale optymalizowanemu środowisku biznesowemu.
Chiński rząd stale wzmacnia ochronę praw własności intelektualnej, co zapewnia silniejsze gwarancje prawne dla rozwoju przedsiębiorstw i cementuje zaufanie firmy do rozwoju w Chinach, powiedział Huang.
Francuska sieć sklepów sportowych Decathlon, od 2003 roku otworzyła swoje sklepy w ponad 100 chińskich miastach, a jej produkty wytwarzane w chińskiej fabryce są sprzedawane do ponad 20 krajów, co stanowi połowę globalnego rynku firmy.
Chiny są jedynym rynkiem zagranicznym, na którym firma inwestuje w cały łańcuch przemysłowy, obejmujący badania i rozwój, projektowanie, produkcję, logistykę i sprzedaż detaliczną.
Michel Leclerq, założyciel Decathlonu, powiedział, że jest „bardzo optymistycznie nastawiony do potencjału innowacyjnego chińskiej gospodarki”.