Wygodne płatności na targach w Kantonie

W dniach 15 kwietnia – 5 maja tego roku w Guangzhou, stolicy prowincji Guangdong, odbywa się 135. sesja Chińskich Targów Importu i Eksportu, znanych również jako Targi Kantońskie.

W pierwszej fazie, trwającej od 15 do 19 kwietnia, w wydarzeniu osobiście wzięło udział około 125 440 nabywców z 212 krajów, co oznacza wzrost o 23,2% w porównaniu z tym samym etapem poprzedniej edycji.

Podczas targów przepływ ludzi, logistyki, kapitału został wzmocniony dzięki zróżnicowanym i wygodnym rozwiązaniom płatniczym, dzięki wspólnym wysiłkom władz i instytucji finansowych.

Rozwinięty serwis finansowy na Targach Kantońskich

Przed Targami Kantońskimi Ministerstwo Handlu (MOC) przeprowadziło ankietę dotyczącą metod płatności zagranicznych przedsiębiorców w Kantonie. Według chińskiego wiceministra handlu Wang Shouwena ankieta wykazała, że gotówka stanowiła duży udział, bo 52 proc., podczas gdy płatności mobilne i karty bankowe stanowiły odpowiednio 33 proc. i 15 proc.

Biorąc pod uwagę wyniki ankiety, Chiny poczyniły ustalenia dotyczące łatwiejszych płatności podczas Targów Kantońskich.

Jordanski nabywca Musta jako „stary przyjaciel” targów, tym razem zdobył nowe doświadczenia. Z łatwością wymieniał euro na juany w automacie do wymiany walut po okazaniu paszportu. „To niezwykle wygodne, a maszyny są wszędzie dostępne” – powiedział.

Inny zagraniczny nabywca, Kevin, zdecydował się na doładowanie swojego „twardego portfela e-CNY” w postaci karty bankowej, która może zakończyć płatność dotykiem za pomocą urządzeń POS. Ocenił kartę jako znaczącą i powiedział, że będzie jej używać.

Marvin z Filipin użył swojej karty Visa, aby bezproblemowo zapłacić za kawę. Oddział China Construction Bank Guangdong wyposażył Targi Kantońskie w 50 terminali POS, które akceptują w obiekcie szeroką gamę międzynarodowych kart kredytowych, ułatwiając obcokrajowcom bezpośrednie płatności w biurach obsługi, sklepach ogólnospożywczych i restauracjach.

Poza tym bank zaktualizował także sekcję „Cyfrowa sala wystawowa 3D” na oficjalnej stronie internetowej Targów Kantońskich, aby świadczyć usługi finansowe online, takie jak rozliczenia międzynarodowe, finansowanie handlu i kojarzenie partnerów.

Podczas otwierania rachunku w Bank of Guangzhou, Oliverowi, nabywcy z Targów Kantońskich, zaproponowano formularz i instrukcję otwarcia rachunku w języku angielskim, a urzędnik bankowy porozumiewał się z nim również w tym języku. Olivier był zdumiony wygodą życia obcokrajowców w Chinach.

Instytucje finansowe obecne na miejscu odczuły entuzjazm zagranicznych biznesmenów. Według Yao Xuana, prezesa oddziału Bank of China Canton Fair, od 15 do 18 kwietnia stoisko Bank of China obsłużyło około 2000 obcokrajowców w zakresie usług wymiany walut i wypłat gotówki, a nowo otwarte konta obejmowały aż 130 osób.

Wygodne płatności wszędzie

Chiny podjęły wspólne wysiłki, aby ułatwić obcokrajowcom życie w zakresie płatności w kraju.

Po wylądowaniu w Kantonie zagraniczni goście mogą z łatwością znaleźć punkt obsługi, w którym można zadać pytania dotyczące płatności, oraz personel, który wprowadza powiązane zasady w wielu językach i pomaga obcokrajowcom w skonfigurowaniu płatności mobilnych.

Według urzędnika Miejskiego Biura Handlu w Guangzhou sklepy zachęca się do akceptowania głównych międzynarodowych kart kredytowych, takich jak Visa, Master i American Express, a wszystkie sklepy są wyposażone w co najmniej jeden automat POS.

Wiele obiektów, przy których odbywają się Targi Kantońskie, w tym sklepy, hotele, taksówki i transport publiczny, dołączyło do społeczności biznesowej przyjaznej obcokrajowcom, która została zainicjowana przez Ant Group, fintechowy oddział Alibaba.

Kupująca z Tajlandii wyraziła swoje podekscytowanie łatwym życiem w Chinach. „Odkąd Chiny i Tajlandia wprowadziły politykę bezwizową, dzięki połączeniu Alipay z moją lokalną kartą bankową, życie w podróżach i konsumpcji stało się dla nas takie proste. Alipay jest jak zestaw narzędzi, prosty i szybki”.

Wechat Pay uruchomiło także miesięczną kampanię w Kantonie, aby wesprzeć targi. Zoptymalizowano proces łączenia kart i utworzono punkty informacyjne zapewniające obsługę w języku angielskim.

Wiadomo, że Wechat Pay planuje rozszerzyć kampanię na cały kraj, aby ułatwić podróżującym spełnianie różnorodnych preferencji dotyczących płatności.

Hotel White Swan to ulubiony hotel francuskiej bizneswoman Natalie w Kantonie. Zawsze decyduje się tu zostać, kiedy uczestniczy w Targach Kantońskich. W pierwszej fazie targów hotel był obłożony po brzegi.

Lin Zhenhai, dyrektor generalny hotelu powiedział, że hotel w pełni szanuje wszystkie preferencje dotyczące płatności i stara się sprostać tym preferencjom w wielu scenariuszach konsumpcji, takich jak hotel, restauracja i sklepy.

Płacenie telefonem komórkowym stało się dla zdecydowanej większości Chińczyków czymś naturalnym, choć wśród obcokrajowców nie jest tak powszechne. Chińskie instytucje finansowe w dalszym ciągu optymalizują obsługę płatności kartami bankowymi i ułatwiając płatności mobilne.

Według Ye Mao, urzędnika oddziału Ludowego Banku Chin (PBOC) w Guangdong, priorytetem jest poprawa warunków płatności w przypadku międzynarodowych kart bankowych. We współpracy z innymi działami LBCh zaktualizował maszyny POS w 14 000 sklepach w 17 kluczowych obszarach, uwzględniając główne scenariusze konsumpcji, takie jak zakwaterowanie, podróże, zakupy i hospitalizacja.

Świadczenie różnorodnych, włączających usług finansowych dla obcokrajowców w Chinach jest jednym z priorytetów chińskich instytucji finansowych. W marcu Rada Państwa wydała wytyczne dotyczące optymalizacji usług płatniczych. Według urzędnika gminy Guangzhou Kanton przekształci się w strefę demonstracyjną usług płatniczych, zwiększy wsparcie po przybyciu na miejsce oraz zaoferuje wygodne i przyjazne dla obcokrajowców metody płatności.


Belt and Road Portal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *