Od ośmiu lat Chiny są największym internetowym rynkiem detalicznym na świecie.
W obliczu trudnego kryzysu związanego z COVID-19 chiński sektor handlu detalicznego online szukał rozwiązań opartych na innowacjach, a nowe modele biznesowe zyskały na popularności.
Oficjalne dane pokazały, że w 2020 roku miało miejsce ponad 20 milionów aktywności związanych z transmisją na żywo. Edukacja online wzrosła o ponad 140 procent rok do roku, ponieważ szkoły zamykano podczas epidemii. Liczba pacjentów, którzy skorzystali z usług medycznych online, wzrosła o 73,4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Statystyki celne pokazały, że w 2020 roku wartość transgranicznego handlu elektronicznego osiągnęła 1,69 biliona juanów, co oznacza wzrost o 31,1 procent rok do roku.
Także chińskie obszary wiejskie wyłoniły się jako nowy impuls wzrostu handlu detalicznego w Internecie, a łączny wolumen handlu online na tych obszarach wyniósł 1,79 biliona juanów.