Wydatki konsumpcyjne w pandemii

Po dużych spadkach spowodowanych pandemią, wydatki chińskich konsumentów wracają do poziomu sprzed kryzysu. Sprzedaż detaliczna stale rośnie, jednak zmieniła się jej specyfika.

Epidemia wywarła głęboki wpływ na zwyczaje i preferencje zakupowe chińskich konsumentów, niektóre z nich z utrzymają się nawet po epidemii.

Zamknięcia sklepów i dystans społeczny sprawiły, że stali się oni bardziej zależni od platform internetowych, a sprzedaż online wzrosła o 14,8 procent rok do roku, do 9,8 biliona juanów (około 1,52 biliona dolarów amerykańskich).

Również na rynku samochodowym zaobserwowano spore zmiany. Ze sprzedażą ponad 25 milionów egzemplarzy Chiny nadal pozostają światowym liderem, jednak na uwagę zwraca fakt rosnącego zainteresowania pojazdami elektrycznymi. Ich sprzedaż wzrosła w zeszłym roku do rekordowego poziomu 1,37 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 10,9 procent rok do roku.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *