Skala chińskiego rynku spożywczego w 2023 roku wzrosła o 10,31 procent rok do roku, do 9,37 biliona juanów (około 1,29 biliona dolarów amerykańskich), powiedział w czwartek w Huizhou Cui Zhongfu, wiceprezes Chińskiej Federacji Logistyki i Zakupów (CFLP).
Według China Food Ingredient Supply Chain, spożycie żywności w usługach cateringowych wzrosło w ubiegłym roku o 20,45 procent rok do roku, a spożycie produktów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej osiągnęło 7,25 biliona juanów, co oznacza wzrost o 7,66 procent rok do roku. Raport o rozwoju (2024) został opublikowany przez CFLP w czwartek.
Chiny pozostają największym na świecie konsumentem żywności. Są także wiodącym producentem, którego produkcja żywności stanowi około jedną czwartą całkowitej światowej produkcji, powiedział Cui.
Podkreślił, że w 2023 r. Chiny zacieśniły stosunki handlowe z krajami partnerskimi Pasa i Szlaku. Wielkość handlu produktami rolnymi Chin z krajami partnerskimi sięgnęła w ubiegłym roku 138 miliardów dolarów amerykańskich, co stanowi 41,44 proc. całkowitego handlu zagranicznego produktami rolnymi.