Polskie mleko zyskuje renomę na chińskim rynku.
Unia Europejska jest jednym z największych dostawców mleka na rynek chiński, a Polska ma w nim 12,7% udziału, podała dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska. Statystyki Ministerstwa Finansów pokazują, że pomimo pandemii COVID-19 eksport produktów mlecznych z Polski do Chin wzrósł w pierwszej połowie 2020 roku o 70% rok do roku.
Pośród chińskich konsumentów polskie mleko jest postrzegane jako produkt kultowy i toruje drogę innym obiecującym towarom.
Mlekovita, Łowicz, Łaciate – marki mleczarskie kupowane przez Polaków w życiu codziennym można również znaleźć na popularnych chińskich platformach e-commerce, takich jak Tmall.com i JD.com.
Chiny są obecnie największym importerem produktów mlecznych na świecie i wiele wskazuje na to, że tendencja ta utrzyma się w ciągu najbliższych kilku lat.
Według polskiego Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi około 80 procent polskiego eksportu produktów rolnych trafia na europejskie stoły. W tym kontekście Polska od dawna liczy na wykorzystanie rynku chińskiego i poprawę handlu z drugą co do wielkości gospodarką świata.