We wrześniu br. chińscy konsumenci zwiększyli swoje wydatki, co jest oznaką ożywienia gospodarczego, które wzrasta dzięki skutecznemu powstrzymaniu rozprzestrzeniania się epidemii w kraju.
Sprzedaż detaliczna dóbr konsumpcyjnych wzrosła o 3,3% w stosunku do ubiegłego roku, a wartość sprzedaży samochodów zwiększyła się o 11,2%, utrzymując dwucyfrowy wzrost przez kolejne trzy miesiące. Wen Bin, główny analityk w China Minsheng Bank, poinformował, że sprzedaż samochodów stanowi główny impuls sprzedaży konsumenckiej.
Wydatki na zakupy online wzrosły o 9,7% w okresie od stycznia do września. Sprzedaż online, która stanowi 24,3% całości sprzedaży detalicznej wzrosła o 15,3% w stosunku do roku 2019.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów sprzedaż detaliczna dóbr konsumpcyjnych zmniejszyła się o 7,2% rok do roku do 27,33 bln juanów (ok. 4,08 bln dolarów), natomiast spadek w stosunku do pierwszej połowy roku zmniejszył się o 4,3 punktu procentowego.