Fabryka, zbudowana przez China Railway Group Limited (CREC), wiodący na świecie konglomerat budowlany, rozpoczęła produkcję podkładów betonowych na potrzeby wielkiego projektu kolejowego w Bangladeszu, łączącego z największym w kraju mostem Padma, który również był budowany przez firmy chińskie. Prace montażowe w fabryce podkładów, pierwszej tego typu w Bangladeszu, zostały zakończone 22 sierpnia.
2 grudnia br. w dystrykcie Faridpur, około 101 km od stolicy kraju, Dhaki, Minister Kolei Bangladeszu, Nurul Islam Sujan dokonał uroczystego otwarcia fabryki.
170-kilometrowy PBRLP to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez CREC. Projekt, którego koszt wyniósł ponad 3 miliardy dolarów, został w ponad 80% sfinansowany przez Exim Bank of China. Projekt w znacznym stopniu będzie promować łączność regionalną i rozwój gospodarczy.
W fabryce zostanie wyprodukowane 370 000 podkładów na tory PBRLP.
Wang Kun, dyrektor projektu PBRLP z CREC, wyraził wdzięczność Ministerstwu Kolei Bangladeszu i innym agencjom, które wsparły ich wysiłki na rzecz terminowego ukończenia fabryki.
Powiedział, że CREC podjęła odpowiednie kroki, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo pracownikom fabryki.
Nowo otwarta fabryka jest w stanie samodzielnie wyprodukować kilkanaście rodzajów podkładów, w tym podkłady szerokotorowe (BG) balastowane 1676 mm, podkłady szerokotorowe bez balastu i podkłady dwutorowe, które są obecnie używane w Bangladeszu.
Fabryka zajmuje powierzchnię 1,815 akrów, na której oddano do użytku 104 zestawy form, 16 stacji, sześć dołów utwardzania parą i dwie suwnice.