Podczas Święta Wiosny, trwającego od 11 do 17 lutego br. ruch w chińskim mobilnym Internecie osiągnął nowy rekord. Według danych Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) zarejestrowano w tym czasie przepływ 3,573 mln. terabajtów, co stanowi wzrost o 23,4 proc. w porównaniu z danymi z okresu Święta Wiosny 2020.
Według MIIT, „festiwal w chmurze”, cyfrowe czerwone koperty i zakupy online stały się nowymi trendami, napędzając wzrost ruchu w mobilnym Internecie. Interakcja w chmurze, rozrywka, zakupy i inne sposoby „życia w chmurze” stały się w tym roku bardzo popularne.
China Internet Network Information Center (CNNIC) na początku lutego opublikowało raport, z którego wynika, że liczba użytkowników Internetu w Chinach pod koniec 2020 r. wyniosła 989 milionów, a liczba użytkowników Internetu mobilnego 986 milionów.
Prawie miliard internautów stanowi największe na świecie społeczeństwo cyfrowe – czytamy w raporcie.
Przyspieszeniu uległa również budowa infrastruktury informacyjnej w Chinach, gdzie zbudowano 718 tys. stacji bazowych 5G, z ponad 180 milionami podłączonych terminali. W ten sposób powstała największa na świecie sieć 5G.
Dane z popularnej chińskiej platformy krótkich filmów wideo Douyin wykazały, że od 4 do 15 lutego liczba filmików z okazji Święta Wiosny wzrosła 11-krotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Podobna platforma, Youku podała, że od 28 stycznia do 16 lutego br. liczba wizyt przekroczyła 2,3 miliarda, co stanowi wzrost o 20 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Z kolei dane z chińskiej platformy płatności cyfrowych Alipay pokazały, że liczba osób uczestniczących w internetowej dystrybucji czerwonych kopert wzrosła o 270 procent.
Li Yanhong, prezes i dyrektor generalny chińskiego giganta technologicznego Baidu zapowiedział, że nową etykietą gospodarki Chin w ciągu najbliższych dziesięciu lat będzie e-gospodarka, a wszystkie dziedziny, branże i kierunki zwrócą się ku inteligentnemu rozwojowi.