Baijiu jest najbardziej charakterystycznym i typowym wytworem chińskiej kultury, zarówno w jej wymiarze materialnym, jak i duchowym. Ma ponad 2000 lat tradycji i w związku z tym również niezwykle restrykcyjne przepisy i zasady tworzenia. Wytwarzanie baijiu w Chinach jest procesem, w trakcie którego bardzo drobiazgowo podchodzi się do doboru surowców, stąd też powiedzenie określające najważniejsze cechy tego alkoholu: „aromatyczne sorgo, słodka kukurydza, zdrowy jęczmień, idealny ryż”.
Wzmianki na temat baijiu pojawiające się w literaturze chińskiej na przestrzeni wieków są niezliczone i w pełni ilustrują głęboki związek tego rodzaju alkoholu z chińską cywilizacją i tamtejszym duchem narodowym. Jest również istotnym i ważnym elementem komunikacji, etykiety i konsumpcji w Chinach. Kultura chińska, nierozerwalnie związana z tym trunkiem, wytworzyła wokół niego wiele interesujących zwyczajów i praktyk.
Xifeng Group, znany producent Baijiu z siedzibą w północno-zachodniej chińskiej prowincji Shaanxi, zorganizował we wtorek uroczystość w celu uznania swoich dealerów i dostawców.
W obliczu podwójnej presji, jaką stanowi pandemia COVID-19 i globalne spowolnienie gospodarcze w 2020 roku, firma osiągnęła przychód ze sprzedaży w wysokości 6,3 miliarda juanów (3,78 miliarda złotych), przy czym przychody z produktów wytwarzanych samodzielnie wzrosły o 100 procent.
W kontekście forsowania wzorca rozwoju „podwójnego obiegu”, w którym rynki krajowe i zagraniczne wzajemnie się wzmacniają, z rynkiem krajowym jako filarem, Grupa Xifeng skierowała uwagę na rynek międzynarodowy.
Firma podpisała umowy z wieloma zagranicznymi dystrybutorami i listy intencyjne z wieloma zagranicznymi kupcami.