Pandemia COVID-19 wywarła ogromny wpływ na chiński przemysł sportowy. Prawie wszystkie najważniejsze krajowe i międzynarodowe imprezy sportowe zostały przełożone lub odwołane, a firmy związane ze sportem przeżywały kryzys.
W pierwszej połowie ubiegłego roku największa chińska firma produkująca odzież sportową Anta Sports odnotowała spadek przychodów w porównaniu do poprzedniego roku.
Jednak w drugiej połowie roku sytuacja poprawiła się bardziej niż oczekiwano, a Ding Shizhong, prezes i dyrektor generalny Anta jest pełen optymizmu.
W jego przekonaniu innowacje naukowe i technologiczne będą kluczową częścią przyszłych planów firmy.
„Nadchodzą Zimowe Igrzyska Olimpijskie w 2022 roku, a konsumpcja sportowa ulega modernizacji, więc nasz przemysł sportowy, będzie się szybko rozwijał” – powiedział.
Dla innego chińskiego giganta przemysłu sportowego Shandong Mount Tai Sports Industry Group, innowacje sci-tech są również ważne.
„Rozwój naszego sportu opiera się na technologii” – powiedział Bian Zhiliang, prezes Mount Tai Sports. „A innowacje sci-tech są siłą dla przemysłu sportowego”.
Dla pierwszego w historii Chin zimowego mistrza olimpijskiego Yang Yang, chiński przemysł sportowy ma przed sobą świetlaną przyszłość.
„Koncepcja publicznej sprawności fizycznej zyskuje na popularności wśród pandemii COVID-19, a ludzie zwracają coraz większą uwagę na własne zdrowie” – powiedział Yang.
„To zdecydowanie dobra wiadomość dla przemysłu sportowego”.