Młodzieżowa moda przyszłości. Konkurs projektowy

Na uniwersytecie Tsinghua rozpoczął się konkurs projektowy pod hasłem „Młodzieżowa moda przyszłości”, którego celem jest zbudowanie międzynarodowej platformy innowacji dla młodych ludzi.

Jako jedno z głównych działań „Chińsko-Włoskiego Roku Innowacji i Przedsiębiorczości Młodzieży” konkurs został zorganizowany przez Uniwersytet Tsinghua, Politechnikę w Mediolanie oraz rząd dystryktu Keqiao w mieście Shaoxing we wschodnich Chinach prowincji Zhejiang.

Fu Zhiyong, zastępca dyrektora China-Włochy Design Innovation Hub i profesor nadzwyczajny w Szkole Sztuk Pięknych Uniwersytetu Tsinghua, powiedział, że konkurs jest otwarty dla młodych chińskich i włoskich innowatorów poniżej 45 roku życia. Jest on również otwarty dla artystów z całego świata, projektantów, nauczycieli, studenci i miłośników designu.

Pod hasłem „Tech for Fashion” konkurs obejmuje kategorie takie jak Fashion Design, Fashion Technology i Fashion Lifestyle. W przypadku Fashion Technology skupia się na łączeniu sztuki i technologii, w tym stosowaniu nowych materiałów i nowinek technologicznych.

Uczestnicy mogą zarejestrować się i przesłać zgłoszenie za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej oraz zarejestrować się jako osoby lub zespoły. Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 6 września. Panel ekspertów oceni zgłoszenia do pierwszej i drugiej rundy. Ocena rundy końcowej i ceremonia wręczenia nagród odbędą się w październiku w dzielnicy Keqiao w Shaoxing City.

Zwycięzcy konkursu zakwalifikują się na specjalną wystawę organizowaną przez China-Włochy Design Innovation Hub podczas Milan Design Week 2022.

Konkurs ma na celu połączenie nauki i technologii, sztuki, kultury i wizji lepszego życia w celu promowania międzynarodowej wymiany kulturalnej i współpracy, powiedział Fu.

„Co ważniejsze, mamy nadzieję zebrać innowacyjne siły młodych ludzi z obu krajów, połączyć je z projektowaniem mody, prowadzić więcej wymiany w zakresie kreatywności i kultury oraz promować innowacyjne osiągnięcia” – dodał.


Belt and Road Portal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *