Międzynarodowe Targi Turystyczne Xi’an Silk Road, które zakończyły się w niedzielę, rzuciły światło na silne tempo ożywienia w chińskim sektorze turystycznym w erze po COVID-19. Podczas targów zaprezentowano projekty turystyczne o łącznej wartości 17,5 miliarda juanów (2,7 miliarda dolarów).
W wydarzeniu w Xi’an, mieście Terakotowych Wojowników, wzięło udział ponad 800 firm i instytucji turystycznych z Chin, a także dyplomaci i wystawcy z 15 krajów i regionów.
Pomimo zmniejszonej skali wystawy ze względu na ograniczenia COVID-19, stoiska były zatłoczone, a wystawcy zauważyli ogromny entuzjazm turystów.
Chiński przemysł turystyczny z zadowoleniem przyjął szybkie ożywienie w pierwszej połowie 2021 r. Przychody z podróży krajowych i turystyki wzrosły odpowiednio do około 77 procent i 70 procent ich poziomów w pierwszej połowie 2019 r., wynika z raportu opublikowanego przez China Tourism Academy (CTA).
W pierwszej połowie 2021 r. Chińczycy odbyli 2,36 mld podróży krajowych, co stanowi wzrost o 153 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r., czytamy w raporcie.
Pojawiły się również nowe możliwości, gdy pandemia skłoniła branżę do przyjęcia nowych technologii.
Epidemia w 2020 r. doprowadziła do kultywowania nawyków zakupowych konsumentów przez Internet, a co za tym idzie do pogłębienia integracji turystyki i gospodarki cyfrowej, powiedział Gao Zili z dostawcą usług turystycznych online Qunar.com.
„Coraz więcej praktyków branży turystycznej o ugruntowanej pozycji podejmuje inicjatywę współpracy z platformami internetowymi w celu opracowywania nowych produktów i poszukiwania nowych możliwości” – powiedział Gao.