Projekt Pasa i Szlaku idzie z duchem Karty Narodów Zjednoczonych

Richard A. Black, przedstawiciel Instytutu Schillera przy Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku, podczas wywiadu dla agencji Xinhua zauważył, że Projekt Pasa i Szlaku (BRI) znakomicie wpisuje się w ideę Karty Narodów Zjednoczonych.

Karta określa prawa wszystkich narodów jako równe, bez względu na to, czy są duże, czy małe, a BRI jest przykładem sposobu, w jaki duży naród, taki jak Chiny, może współpracować z małymi narodami w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej czy Afryce i traktować je jako równorzędnych partnerów– powiedział.

Black postrzega BRI jako wielkiego pomocnika narodów wychodzących z ubóstwa w XXI wieku. Artykuł 55 Karty Narodów Zjednoczonych określa, że „warunki stabilności i dobrobytu” wśród narodów wymagają „wyższego standardu życia, pełnego zatrudnienia oraz umożliwienie postępu i rozwoju gospodarczego i społecznego.” Projekt Pasa i Szlaku daje takie możliwości i wspiera kraje rozwijające się.

Całkowite zwycięstwo Chin w walce z absolutnym ubóstwem jest zdumiewającym osiągnięciem dla ludzkości, o rozmiarze moim zdaniem niewystarczająco docenianym w organizacji ONZ” – powiedział Black.

Black zauważył, że Morski Jedwabny Szlak, jedna z dwóch odnóg BRI, jest niezwykle ważny dla pokoju na świecie.

„Kiedy patrzymy na Morski Jedwabny Szlak, widzimy sposób na połączenie światowego mostu lądowego przez wszystkie kontynenty”

Według Blacka, chińskie odbicie w eksporcie po uderzeniu pandemii COVID-19 korzysta z dalekowzroczności Chin w przyjmowaniu długoterminowego podejścia zawartego w BRI.

Zdolność Chin do tak szybkiego powrotu do zdrowia po straszliwej pandemii, osiągnięto nie tylko bardzo mądrymi i rygorystycznymi środkami zdrowia publicznego zastosowanymi powszechnie w populacji, ale (także) podstawą BRI. Według danych opublikowanych przez chińską Narodową Komisję ds. Rozwoju i Reform, handel towarami Chin z krajami wzdłuż Pasa i Szlaku wzrósł o 37,9% w pierwszej połowie 2021 r. rok do roku, osiągając 824,55 miliardów dolarów.


Belt and Road Portal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *