Szybki rozwój e-commerce w Azji Południowo-Wschodniej

Zgodnie z raportem opublikowanym niedawno przez Lazada Group, w pierwszej połowie 2021 roku ponad 50 procent sprzedawców internetowych z Azji Południowo-Wschodniej doświadczyło znacznego wzrostu sprzedaży.

„Pomimo trudnej sytuacji zdrowotnej i ciągłych trudności, nasz raport pokazuje, że sprzedawcy pozostają nieugięci i optymistycznie patrzą w przyszłość” – powiedział Magnus Ekbom, dyrektor ds. strategii Grupy Lazada.

Według raportu, ogólny wskaźnik osiągnął „optymistyczny” wynik 64, przy czym zero oznacza „bardzo pesymistyczny”, a 100 „bardzo optymistyczny”. Pozytywne nastroje wynikały ze znaczących zmian w nawykach konsumpcyjnych konsumentów w Azji Południowo-Wschodniej, przy większej dywersyfikacji między zakupami online i offline.

Wszystkie kategorie e-handlu detalicznego w regionie odnotowały silny wzrost, a największymi beneficjentami lockdownu okazali się sprzedawcy z kategorii elektroniki i dóbr szybko zbywalnych.

Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się zakupy związane z modą, jednak sprzedawcy z tego sektora spodziewają się znacznego wzrostu popytu jeszcze w tym roku. Według Roshana Raja, partnera indyjskiej firmy zajmującej się doradztwem w zakresie zarządzania, transmisja na żywo była dużym impulsem dla wielu sprzedawców, ponieważ stworzyła interaktywne środowisko, w którym konsumenci mogą robić zakupy.

„Interakcje między sprzedającymi a kupującymi są ważnymi czynnikami napędzającymi modę, ponieważ segment wymaga silnego elementu budowania zaufania poprzez interakcje” – powiedział Roshan.

Lazada Group jest przedsiębiorstwem zajmującym się handlem elektronicznym w Azji Południowo-Wschodniej. Jej usługi są dostępne w Indonezji, Malezji, Singapurze, Tajlandii, Wietnamie oraz na Filipinach. Firma została założona w 2012 roku, od 2016 należy do Alibaba Group. Firma przewiduje, że do 2030 roku obsłuży 300 milionów kupujących.

Lazada bada rynek e-commerce co roku. Tegoroczne badanie objęło 750 sprzedawców na sześciu rynkach, w oparciu o obroty w pierwszej połowie 2021 roku.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *