Według opublikowanych w poniedziałek danych National Bureau of Statistics (NBS), sprzedaż detaliczna towarów konsumpcyjnych w Chinach wyniosła w październiku o około 4,05 biliona juanów (633 miliardów dolarów).
W okresie styczeń-październik całkowita sprzedaż detaliczna towarów konsumpcyjnych w Chinach wyniosła 35,85 biliona juanów, co oznacza wzrost o 14,9 procent rok do roku.
Według rzecznika NBS Fu Linghui, dane z października podkreślają stałe i systematyczne ożywienie sprzedaży.
Jednak złożone i szybko zmieniające się środowisko międzynarodowe, szalejąca pandemia i sporadyczne odradzanie się krajowych przypadków COVID-19 nadal ograniczają zakupy wymagające bezpośredniego kontaktu, ostrzegł Fu.
Wyraził jednak przekonanie, że ożywienie gospodarcze w Chinach, wzrost zatrudnienia, wzrost dochodów i poprawa siatki bezpieczeństwa socjalnego podtrzymają wzrost konsumpcji.