Szanghaj to miasto będące w czołówce chińskiego boomu na spożycie kawy i działalności z nim związanej. To właśnie tutaj uruchomiono innowacyjną platformę e-handlu kawą.
Platforma ma stać się zintegrowanym dostawcą usług dla rozwoju chińskiego przemysłu kawowego, z szeroką gamą produktów, wieloma wzorcami transakcji i usługami pomocniczymi innych firm.
Do 2022 roku wolumen transakcji osiągnie poziom 3,5 miliarda juanów (około 549 milionów dolarów amerykańskich), a do 2025 r. z udziałem 8000 krajowych i zagranicznych dealerów, zwiększy transakcje powyżej 15 miliardów juanów.
Międzynarodowi handlowcy, eksporterzy i plantatorzy kawy z krajów takich jak Singapur, Etiopia, Ghana, Brazylia, Kolumbia i Indonezja wyrazili chęć dołączenia do platformy.
Według Tao Jiana, szefa platformy, Szanghaj ma najszerszy zasięg marek kawy, najbardziej kompletną sieć przemysłu kawowego i największy wolumen obrotu kawą w Chinach, dlatego konieczne jest zbudowanie międzynarodowej platformy handlu kawą w mieście.