Ford Motor Co. otworzył w poniedziałek nowe centrum projektowe w chińskim centrum biznesowym Szanghaju. Jest to ważne przedsięwzięcie dla amerykańskiego producenta samochodów, które pozwoli zwiększyć zakres inwestycji na rynku chińskim.
Firma zapowiedziała, że użyje najnowszych technologii do tworzenia przyszłych produktów, które zaspokoją wymagania chińskich konsumentów, a jednocześnie będą kierować światowymi trendami. Koncentrując się na projektowaniu i opracowywaniu produktów na rynek chiński, centrum dysponuje pełnymi możliwościami projektowania motoryzacyjnego, takimi jak badanie trendów projektowych, projektowanie modelowania wnętrz i na zewnątrz, cyfrowe interaktywne projektowanie oraz produkcja pełnowymiarowych prototypów. W centrum projektowym projektanci mogą przeglądać prototypy (gliniane modele) za pomocą dużego ekranu LED o wysokiej rozdzielczości 8K i najnowszego sprzętu do wirtualnej rzeczywistości, jednocześnie poprawiając i dostarczając odpowiednie dane za pomocą trójwymiarowego urządzenia skanującego.
„Dzięki światowemu systemowi przeglądów w czasie rzeczywistym w wirtualnej rzeczywistości firmy Ford, zespoły projektowe w Chinach mogą w dowolnym momencie skutecznie komunikować się i oceniać projekty online ze swoimi odpowiednikami na innych kontynentach”, powiedział Chen Liang, kierownik ds. projektów zewnętrznych w Ford China.
W ubiegłym roku Ford sprzedał w Chinach prawie 625 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,7 procent rok do roku, a jego marka Lincoln odnotowała najlepszą roczną sprzedaż od czasu wejścia do tego kraju. Według Anning Chen, wiceprezesa grupy Ford Motor Co. oraz prezesa i dyrektora generalnego Ford China, otwarcie tego światowej klasy centrum projektowego jest najnowszym impulsem dla Ford China do dalszej transformacji marki.
„Dzięki specjalistycznemu wzornictwu kultowe klasyczne elementy Forda można płynnie zintegrować z chińskimi trendami w zakresie innowacji i jest to najbardziej intuicyjny sposób, w jaki firma może połączyć się z chińskimi klientami” – powiedział Chen. Sprzedaż samochodów w Chinach jest w światowej czołówce przez 13 lat z rzędu. W 2021 r. sprzedano tu około 26,3 mln pojazdów, o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jako jedna z krajowych baz produkcyjnych samochodów, Szanghaj stał się wschodzącym światowym centrum sztuki i mody, w którym wiele międzynarodowych firm motoryzacyjnych, w tym Ford, Tesla, Nissan i General Motors, tworzy swoje centra projektowe.
W ciągu ostatnich dwóch lat siła robocza Forda w Chinach zwiększyła się około dziesięciokrotnie, a ponad trzy czwarte jego kreatywnego zespołu projektowego składa się obecnie z młodych lokalnych projektantów, w wieku poniżej 35 lat.