Kokosy z Azji Południowo-Wschodniej zyskują popularność w Chinach

W ostatnich latach kokosy z krajów Azji Południowo-Wschodniej zyskały popularność w Chinach i są szeroko stosowane w produkcji żywności i napojów.

W domowym zaciszu Chińczycy lubią przygotowywać z nich potrawy typu „gorące garnki”.

„W Tajlandii po zebraniu orzechy kokosowe są sortowane i pakowane przez lokalne fabryki, a następnie wysyłane do Chin” – powiedział Mo Jiaming, zastępca kierownika firmy handlowej w Guangxi. Mo dodał, że wielokrotnie odwiedzał Tajlandię i podpisał już umowy o współpracy z tajlandzkimi fabrykami w celu zapewnienia dostaw kokosów.

Ważną metodą rozszerzenie kanałów sprzedaży owoców są transmisje na żywo na chińskich platformach e-commerce. Sprzedawcy prezentują na nich między innymi sposoby otwierania kokosów za pośrednictwem narzędzi, które dołączają do wysyłki.  

„W przeszłości musieliśmy wywiercić dziurę w kokosie nożem, aby napić się świeżej wody kokosowej, co było pracochłonne i niebezpieczne. Teraz, dzięki prostemu narzędziu do otwierania, przymocowanemu do kokosa, picie wody kokosowej stało się wygodniejsze – powiedział Mo.

Dzięki takim zabiegom internetowa sprzedaż kokosów z Azji Południowo-Wschodniej kwitnie.

Oprócz świeżej wody kokosowej, która uchodzi za najzdrowszy napój świata, częstym gościem na chińskich stołach stał się w ostatnim czasie „kokosowy gorący garnek”, gotowany z wodą kokosową i kurczakiem, wraz z kremowym i aromatycznym miąższem kokosowym. Oryginalne połączenie wydobywa z mięsa wyjątkowy smak i nadaje mu szczególnej miękkości. Danie cieszy się ogromną popularnością zwłaszcza w okresie letnim, ponieważ dzięki przyprawom i wodzie kokosowej jest w smaku lekkie i przyjemnie orzeźwiające.

Miąższ kokosa znajduje także uznanie u wielbicieli deserów, a Chińczycy mają mnóstwo przepisów na słodkie delicje z wykorzystaniem tego owocu.

Według statystyk China Customs, od stycznia do lipca tego roku Chiny importowały 566 000 ton orzechów kokosowych, co stanowi wzrost o 35,3 procent w porównaniu z 418 000 ton w tym samym okresie ubiegłego roku. Owoce pochodziły głównie z Tajlandii, Indonezji i Wietnamu, stanowiąc odpowiednio 48,6 proc., 32,5 proc. i 18,4 proc.

Dzięki budowie Nowego Międzynarodowego Korytarza Handlowego Ląd-Morze (przejście handlowo-logistyczne) oraz wdrożeniu Regionalnego Kompleksowego Partnerstwa Gospodarczego (RCEP) poprawił się transport regionalny, a logistyka regionalna przebiega bez zakłóceń.

Wanlada Ratanapanich, konsul handlowa Królewskiego Konsulatu Generalnego Tajlandii w Nanning powiedziała, że tajskie kokosy zajmują wysokie miejsce w całkowitej ilości importowanych do Chin owoców tajskich. Rynek konsumencki w Chinach jest duży i cieszy się dużym zainteresowaniem, z szerokimi perspektywami na przyszłość.


Belt and Road Portal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *