Tegoroczna majówka w Chinach pokazała ogromne ożywienie branży turystycznej i silne odbicie po pandemii.
Podczas pięciodniowych wakacji, pierwszych takich wakacji od czasu, gdy Chiny złagodziły restrykcje związane z pandemią, Chińczycy odbyli ponad 200 milionów podróży krajowych, co przyniesie turystyce łączne przychody w wysokości około 100 miliardów juanów (około 14,44 miliardów dolarów amerykańskich).
Można to postrzegać jako punkt zwrotny chińskiego sektora turystycznego. Zdaniem Dai Bina, prezesa Chińskiej Akademii Turystyki, wyniki rynku wróciły do poziomu z 2019 roku.
Spragnieni podróży obywatele Chin już w przeddzień święta zaczęli wyruszać do atrakcji turystycznych w całym kraju. Od 27 kwietnia do 4 maja chińskie koleje odnotowały 120 milionów podróży krajowych, co stanowi wzrost o 20 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.
Dane Ministerstwa Kultury i Turystyki pokazują, że w pierwszym kwartale tego roku odbyło się ponad 1,2 miliarda podróży krajowych, co przyniosło 1,3 biliona juanów przychodów z turystyki, odpowiednio o 46,5 procent i 69,5 procent rok do roku.
Ożywienie w turystyce stymulowało również wyjazdy zagraniczne. Z danych firmy podróżniczej Alibaba Fliggy, wynika, że zamówienia na wyjazdy zagraniczne w okresie wakacyjnym wzrosły o 200 proc. w porównaniu z tegorocznym Świętem Wiosny.
Analitycy uważają, że zaufanie do chińskiego przemysłu turystycznego powróciło do poziomu sprzed epidemii. „Turystyka odgrywa ważną rolę we wspieraniu sektorów gastronomii, zakwaterowania i handlu detalicznego, a jej ożywienie może pomóc w napędzaniu ogólnej konsumpcji społeczeństwa” – powiedział Dai. Raport na temat chińskiej gospodarki turystycznej, opublikowany niedawno przez China Tourism Academy szacuje, że w tym roku Chińczycy odbędą około 4,55 miliarda krajowych podróży turystycznych, co oznacza wzrost o 73 procent od 2022 roku.
Komentarze do “Majówka w Chinach – żniwa branży turystycznej”