Tencent rozpoczyna współpracę z polskim Techlandem

Chiński holding Tencent stał się większościowym akcjonariuszem spółki Techland – poinformował Paweł Marchewka, prezes Techlandu. Spółka zachowa prawa do własności intelektualnej i wolność twórczą. Paweł Marchewka pozostanie prezesem spółki.

Paweł Marchewka z entuzjazmem wypowiedział się na temat nawiązania współpracy z firmą Tencent.

– Dzisiaj z radością ogłaszam współpracę z Tencent, firmą, która stanie się większościowym akcjonariuszem spółki Techland. Połączenie sił z Tencent pozwoli nam wrzucić najwyższy bieg, jeżeli chodzi o wdrażanie naszej wizji dotyczącej gier. Wybraliśmy sprzymierzeńca, który miał już okazję współpracować z kilkoma z najlepszych na świecie firm zajmujących się grami i który pomógł im osiągnąć nowe wyżyny – jednocześnie szanując ich metody działania. Zachowamy pełną własność naszych tytułów, utrzymamy swobodę artystyczną i twórczą, a także wciąż będziemy działać w sposób, który wydaje nam się właściwy. Ja wciąż będę pełnić rolę dyrektora generalnego studia. Jestem przeszczęśliwy, że robimy ten wielki krok w przyszłość – i że mogę się tym podzielić z Wami – powiedział prezes Techlandu.

Tencent to międzynarodowa korporacja technologiczna i inwestycyjno-holdingowa, skupia się na nowoczesnych technologiach i Internecie.

Techland to polskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i wydawaniem gier komputerowych.

Firma została założona w 1991 roku przez Pawła Marchewkę. Początkowo skupiała się na tłumaczeniu zagranicznych programów i wydawaniu ich na polskim rynku. W 1993 roku Techland rozpoczął produkcje własnego oprogramowania: słowników, translatorów, a także gier komputerowych. W sierpniu 2013 roku przedsiębiorstwo uruchomiło oddział w Vancouver, w Kanadzie, działający pod nazwą Digital Scapes Studios. Przy tworzeniu gier przedsiębiorstwo korzysta z autorskiego silnika C-Engine. Największy sukces spośród stworzonych przez Techland gier osiągnęły serie Dead Island (do grudnia 2013 roku 7,5 mln sprzedanych kopii), Dying Light (18 mln kopii) oraz Call of Juarez (3 mln kopii).


Belt and Road Portal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *