Dwie główne aplikacje płatnicze w Chinach, Alipay i WeChat Pay, niedawno umożliwiły zagranicznym użytkownikom łączenie międzynarodowych kart kredytowych z ich platformami, co zapewni dużą wygodę zagranicznym podróżnym.
„Mamy nadzieję, że coraz więcej zagranicznych konsumentów będzie skorzystać z płatności mobilnych w Chinach” – powiedział Jin Yaoyao, kierownik ds. Międzynarodowe produkty Alipay.
Płatności mobilne w Chinach odnotowały skokowy rozwój, odkąd aplikacje mobilne stały się dominującą metodą płatności w tym kraju, wywołując boom w handlu elektronicznym.
Wcześniej zagraniczni turyści musieli posiadać chińskie konto bankowe i połączyć je z cyfrowymi platformami płatniczymi, aby móc korzystać z płatności mobilnych, co stwarzało niedogodności dla osób odwiedzających Chiny w celach krótkoterminowych lub biznesowych.
Alipay i WeChat Pay, należące odpowiednio do Ant Group i Tencent, wprowadziły również kilka preferencyjnych zasad, aby poprawić jakość płatności dla międzynarodowych turystów, takich jak zwolnienie z opłat transakcyjnych za płatności poniżej 200 juanów (około 27,85 USD).
Ponieważ w tym roku Chiny są gospodarzami różnych międzynarodowych wydarzeń, takich jak Światowe Igrzyska Uniwersyteckie FISU w Chengdu i Igrzyska Azjatyckie w Hangzhou, przewiduje się, że liczba przyjeżdżających gości wzrośnie.
Chiński rynek płatności mobilnych jest jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie. Płatności bezgotówkowe obsługiwane przez chińskie banki kontynuowały stabilną ekspansję w 2022 r., a płatności elektroniczne utrzymały dynamikę wzrostu, wynika z raportu Ludowego Banku Chin.
Według raportu banku centralnego, płatności bezgotówkowe za pomocą kart bankowych, elektronicznych środków płatniczych, papierów handlowych, przelewów kredytowych i innych rozliczeń osiągnęły w ubiegłym roku 4 805,77 bilionów juanów, co oznacza wzrost o 8,84 procent rok do roku.