Lifestyle Week Shenzhen-Mediolan, który odbył się w Shenzhen w prowincji Guangdong w południowych Chinach w dniach 19-22 marca, upamiętnił pogłębienie współpracy między chińskim i włoskim przemysłem modowym.
Mario Boselli, prezes Fundacji Italy China Council (ICCF), która od dawna angażuje się w promowanie chińsko-włoskiej współpracy gospodarczej i handlowej uważa, że chiński rynek oferuje włoskim przedsiębiorstwom szerokie możliwości.
Z kolei zdaniem Raffaelli Godi, prezeski Włoskiej Agencji Komunikacji Gitarowej, interakcja między branżami modowymi obu krajów wysyła mocny sygnał, że dwie tak różne kultury Chin i Włoch, mogą się spotkać, tworząc więcej twórczych iskier.
Giliola Adele Maule, prezeska Camera Showroom Milano, niezależnego stowarzyszenia zrzeszającego wybrane międzynarodowe salony mody w Mediolanie powiedziała, że Tydzień Mody ma ogromny wpływ na rynek niższego szczebla sieci branży modowej, gromadząc zasoby od krajowych i międzynarodowych projektantów, marek, nabywców, fundacji i agentów, promując koncentrację czynników rozwoju, poszerzając ekosystem przemysłowy i nadając nowy impuls rozwojowi branży modowej.
Zhao Huizhou, założyciel i główny projektant Everyway Fashion Group, ma nadzieję rozwijać współpracę między chińskimi i włoskimi projektantami, ekspertami w dziedzinie mody i turystyką modową, a także poprzez wzajemne wzmacnianie pozycji między kulturami.