Chiński Nowy Rok to dobry czas na promocję marki

Chiński Nowy Rok, znany również jako Święto Wiosny, jest najważniejszym festiwalem w Chinach.

Ten rozpoczynający się w najbliższy piątek będzie Rokiem Bawołu patronującemu osobom urodzonym w latach 1925, 1937, 1949, 1961, 1973, 1985, 1997 oraz 2009.

Słynne Bawoły to między innymi: Niccolò Machiavelli, Napoleon Bonaparte, Margaret Thatcher, Richard Nixon, cesarz Hirohito, Arystoteles, Vincent van Gogh, Dante Alighieri, Peter Paul Rubens, a także Charlie Chaplin.

Święto hucznie celebrowane w Chinach staje się popularne także w innych stronach świata, a tym samym staje się szansą na promocję chińskich marek.

David Haigh, dyrektor generalny Brand Finance, w wywiadzie dla Xinhua powiedział, że dobrym przykładem Ilustrującym to zjawisko jest rosnąca popularność chińskiego alkoholu nazywanego Baijiu, który jest spożywany głównie przez Chińczyków, ale wśród obcokrajowców jest wybierany jako obowiązkowy napój celebrujący Chiński Nowy Rok.

Haigh zauważył, że chińskie marki powinny wykorzystać to wydarzenie kulturalne, aby zwiększyć świadomość na rynkach, na które zazwyczaj trudno im wejść.

„Istnieje wiele możliwości do wykorzystania, takich jak np. potencjalny sponsoring chińskich uroczystości związanych z Nowym Rokiem Księżycowym” – powiedział.

Według najnowszego raportu Brand Finance Global 500 2021, Chiny uplasowały się na drugim miejscu pod względem podziału wartości marki według krajów — zarówno pod względem liczby marek, jak i ich całkowitej wartości.

Obecne w rankingu 84 chińskie marki odpowiadają za ponad 20 procent całkowitej wartości, wynoszącej kwotę 1,5 biliona dolarów amerykańskich.

Jest to imponujący wyczyn, biorąc pod uwagę, że 10 lat temu w rankingu znalazło się tylko 27 chińskich marek.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *