Według Centrum Prognoz Ekonomicznych i Biznesowych Uniwersytetu Tajlandzkiej Izby Handlowej, wskaźnik zaufania konsumentów (CCI) w Tajlandii wyniósł w marcu 48,5 zaliczając spadek w porównaniu z 49,4 w lutym.
Ogólny wskaźnik nastrojów gospodarczych wyniósł 42,5, wskaźnik zaufania w zakresie zatrudnienia 45,3, a przyszły wskaźnik zaufania do dochodów – 57,7, a wszystko to nieznacznie mniej niż w lutym.
„Głównym powodem spadku CCI jest lęk społeczeństwa przed odrodzeniem się pandemii i burzliwy krajobraz polityczny” – powiedział Thanawan Phonwichai, dyrektor Centrum.
Aby ożywić gospodarkę, rząd podjął szereg środków, a Komitet Polityki Instytucji Finansowych zgodził się utrzymać stopę procentową na poziomie 0,50 procent rocznie. Poza tym ceny różnych produktów rolnych wzrosły lub pozostały wysokie.
Wskaźnik ufności konsumenckiej, wskaźnik zaufania konsumentów, CCI (od ang. consumer confidence index) jest to wskaźnik mierzący ufność konsumencką, wyrażany jako poziom optymizmu dotyczącego sytuacji gospodarczej przejawiającego się w wysokości oszczędności i wydatków konsumentów.
źródło: InfoQuest, Kasamarporn Kittisamphan / Rachada, przetłumaczone przez Xinhua Silk Road