Europa Środkowo-Wschodnia (CEEC) – Chiny. Wzmacnianie powiązań gospodarczych

8 czerwca startują targi China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair. W targach weźmie udział trzystu wystawców z Europy Środkowo-Wschodniej, prezentujący między innymi prywatne samoloty ze Słowenii, wysokiej klasy sprzęt kuchenny z Czech oraz popularne marki produktów do pielęgnacji skóry z Polski.

Szacuje się, że trwające cztery dni wydarzenie odwiedzi ponad 6000 kupców z Chin.

Ekspozycja zapewni chińskim konsumentom i importerom szeroki wybór specjalistycznych produktów z krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

W ciągu ostatnich kilku lat Chiny odnotowały przyspieszoną współpracę handlową i inwestycyjną z krajami Europy Środkowej i Wschodniej. W latach 2012 – 2020 handel dwustronny rósł średnio w tempie 8-procentowym.

W pierwszym kwartale tego roku Chiny zaimportowały z tych krajów towary o wartości 8,17 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 44,7 procent rok do roku.

Gospodarz targów, Zhu Congjiu, wicegubernator prowincji Zhejiang zadeklarował, że prowincja w przeciągu najbliższych pięciu lat będzie dążyć do zaimportowania towarów z krajów CEEC, o wartości 20 miliardów dolarów. Będziemy dążyć do tego, by Zhejiang stała się centrum współpracy między Chinami a Europą Środkowo-Wschodnią i pomostem, po którym te kraje mogą wejść do Chin.

Wykorzystamy te targi, a także różne mechanizmy i platformy, aby dalej promować zrównoważony rozwój handlu między Chinami a Europą Środkowo-Wschodnią i przyczynić się do globalnego ożywienia gospodarczego.

Chiny określiły plany wielkości importu towarów z krajów Europy Środkowej i Wschodniej na lata 2021 – 2025 na kwotę 170 miliardów dolarów.

Odbywające się od 2015 roku targi China – CEEC Expo and International Consumer Goods Fair, organizowane przez Ministerstwo Handlu ChRL, gromadzą tysiące chińskich handlowców, importerów i przedstawicieli sieci dystrybucji. Do udziału w wydarzeniu zaproszone są państwa inicjatywy współpracy gospodarczej między Chinami a 17 państwami z Europy Środkowo-Wschodniej (tzw. inicjatywa 17+1).

Organizacją polskiego stoiska zajmuje się Polska Agencja Handlu i Inwestycji. Tegoroczna edycja odbędzie się w formule hybrydowej.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *