Według Generalnego Urzędu Celnego Chińskiej Republiki Ludowej (GACC), od stycznia do kwietnia 2021 r. łączna wartość eksportu wyrobów włókienniczych i odzieżowych w Chinach wyniosła 88,37 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 32,65 procent rok do roku.
Najwyższy wzrost odnotował eksport odzieży z wynikiem 44,42 miliarda dolarów i wzrostem o 51,54 procent rok do roku. Na drugim miejscu uplasował się eksport tekstyliów, osiągając wynik blisko 44 miliardów dolarów i wzrost o 17,81 procent. Ożywienie w tych sektorach dało się zauważyć również w sprzedaży krajowej. Głównym rynkiem eksportowym Chin dla przemysłu odzieżowego i tekstylnego nadal pozostaje Unia Europejska.
Jednak wiele krajów Unii, dotkniętych nawrotem COVID-19, zaostrzyło środki zapobiegawcze i kontrolne. Konsumpcja i popyt na tekstylia i odzież w UE może spaść. Firmy zajmujące się eksportem tekstyliów i odzieży nadal mogą być narażone na ryzyko, takie jak anulowanie zamówień na rynku UE, wydłużenie okresu rozliczeniowego, utrudniona logistyka, a nawet bankructwo kupującego.