Karnawał kulturowy w Chinach

W mieście Lianyungang leżącym we wschodnich Chinach rozpoczął się karnawał kulturowy pt. Westward Journey, który ma za zadanie promować tradycję i dziedzictwo kulturowe Państwa Środka.

Tytuł wydarzenia jest inspirowany jedną z najpopularniejszych chińskich powieści pod tym samym tytułem. Na jej kanwie powstała także gra Fantasy Westward Journey, która w Chinach cieszy się niespotykaną popularnością – gra w nią ponad 300 mln osób. Jest wszechobecna w mediach, reklamach oraz świadomości społecznej. Fabuła powieści przedstawia historię wyprawy pewnego buddyjskiego mnicha na tereny Azji Centralnej oraz Indii, znaleźć w niej można liczne inspiracje chińską kulturą, mitologią i folklorem, a także odwołania do filozofii buddyjskiej.

Jednym z miejsc wymienionych w powieści jest Huaguo Mountain, góra, którą odwiedził bohater. Dlatego też nieopodal, w mieście Lianyungang, powstała niezwykle popularna atrakcja turystyczna – Huaguo Mountain Scenic Area, która była gospodarzem ceremonii otwarcia wydarzenia.

Karnawał, który potrwa do grudnia, ma na celu przegląd klasyków Westward Journey, a także prezentację obiektów kulturowych pokazanych w powieści, poprzez występy kulturalne, wystawy, sprzedaż produktów i warsztaty.

Podczas wydarzenia zobaczymy 10 000 produktów kulturalnych i kreatywnych Westward Journey, niematerialną twórczość kulturalną, a także nagrodzone prace o tematyce Westward Journey.

Karnawał jest wydarzeniem towarzyszącym konferencji dotyczącej rozwoju handlu elektronicznego w Chinach i festiwalu zakupów online.

W ostatnich latach branża e-commerce w Lianyungang nabrała rozpędu, a sprzedaż detaliczna online przekroczyła w zeszłym roku 55 miliardów juanów. Obecnie miasto zatrudnia łącznie 800 000 pracowników e-commerce.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *