Szybka kolej w Chinach

Według China State Railway Group Co., Ltd. (China Railway) do końca 2020 roku w kraju powstało ponad 37900 km linii kolei dużych prędkości.

Z maksymalnymi prędkościami 350 km/h, sieć łączy wszystkie główne miasta w Chinach i stała się czymś więcej niż tylko szybszym środkiem do podróżowania na dalekich

Do 2035 roku Chiny planują podwoić długość sieci do 70 000 km do 2035 r.

Krajowi inżynierowie kolejowi poradzili sobie z ogromnymi wyzwaniami wynikającymi z rozmiarów Chin i ich ogromnych różnic w ukształtowaniu terenu, geologii i klimacie. Linia szybkiej kolei ciągnie się z dalekiej, mroźnej północy do niemal tropikalnej wilgotności delty Rzeki Perłowej, a chińscy inżynierowie zdobyli rozległe doświadczenie w prowadzeniu kolei nad, pod i przez każdy teren, który leży na ich drodze.

Chiny są również jednymi z pierwszych na świecie, które wprowadzają nowe technologie, takie jak autonomiczna (bez maszynisty) eksploatacja pociągów, czego przykładem jest szybka trasa Pekin-Zhangjiakou o długości 174 km przygotowana na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie 2022.

Kolej dużych prędkości w Chinach to podsystem kolejowych przewozów pasażerskich, charakteryzujący się prędkościami przekraczającymi 250 km/h. Całością (poza lokalnymi szybkimi liniami), zarządza China Railway High-speed (CRH). Pierwszą linię, która obsługiwała pociągi osiągające prędkość 250 km/h uruchomiono w 2007 roku. W ciągu pierwszych 8 lat z szybkich kolei skorzystało ponad 5 miliardów pasażerów, zaś w samym 2019 roku około 2,3 miliarda pasażerów.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *