Chińskie gry mobilne podbijają rynek

39 chińskich wydawców gier mobilnych osiągnęło w maju łączne przychody w wysokości 2,39 miliarda dolarów amerykańskich, co stanowi 40,3% udziału w światowym rynku gier mobilnych.

Według Sensor Tower, największe przygody generują Tencent, NetEase i miHoYo.

Światowy lider

Tencent Holdings Limited jest największą na świecie korporacją inwestycyjną, jedną z największych firm internetowych i technologicznych, a także największą firmą z branży gier i mediów społecznościowych na świecie. Liczne usługi obejmują sieci społecznościowe, muzykę, portale internetowe, e-commerce, gry mobilne, usługi internetowe, systemy płatności, smartfony i gry online dla wielu graczy, które należą do największych i najbardziej popularnych na świecie. Mobilna usługa czatu WeChat pomogła zwiększyć ciągłą ekspansję Tencenta w usługach na smartfony i została uznana za jedną z najpotężniejszych aplikacji na świecie. Korporacja jest również właścicielem większości chińskich serwisów muzycznych (Tencent Music Entertainment), z ponad 700 milionami aktywnych użytkowników i 120 milionami płatnych subskrybentów. Firma zatrudnia 7 tysięcy pracowników.

Najpopularniejsza gra na świecie

Kolejnym gigantem w rankingu jest NetEase, firma zajmująca się technologiami internetowymi, świadcząca usługi online skoncentrowane na treści, społeczności, komunikacji i handlu. Firma została założona w 1997 roku przez Ding Lei. NetEase opracowuje i obsługuje internetowe gry komputerowe i mobilne, usługi reklamowe, usługi poczty elektronicznej i platformy handlu elektronicznego w Chinach. Jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się Internetem i grami wideo.

Gry wideo NetEase obejmują serię Westward Journey, Tianxia III, Heroes of Tang Dynasty Zero, Ghost II, Nostos i Onmyoji. NetEase współpracuje również z Blizzard Entertainment w zakresie obsługi chińskich wersji ich gier, takich jak World of Warcraft.

Fantasy Westward Journey  została wydana w grudniu 2001 roku. Wraz z Westward Journey II jest jedną z najbardziej dochodowych gier wideo wszechczasów, osiągając roczne dochody szacowane na 6,5 ​​miliarda dolarów amerykańskich i mając 400 milionów użytkowników.

Z pasji do anime

Trzecie na podium jest miHoYo Co., Ltd. – chińskie studio gier wideo i animacji z siedzibą w Szanghaju. Firma założona w 2012 roku przez trzech studentów z Shanghai Jiao Tong University, zatrudnia obecnie 2400 osób.

Założyciele postanowili tworzyć gry oparte na swojej miłości do anime. Rok wcześniej studenci opracowali FlyMe2TheMoon. Ich pierwszym godnym uwagi tytułem była Guns Girl Z, wydana w 2014 roku. Od tego czasu odnieśli sukces, wypuszczając gry zorientowane na anime, które przemawiały przede wszystkim do graczy mobilnych. Większość ich wczesnych tytułów odniosła sukces w Azji, jednak globalny sukces przyniosła dopiero Honkai Impact 3rd. Ich najnowszą i najpopularniejszą grą jest Genshin Impact, wydana we wrześniu 2020 roku.

Sensor Tower to wiodący dostawca analiz rynkowych dotyczących globalnej gospodarki aplikacji. Założona w 2013 r. firma Sensor Tower z siedzibą w San Francisco w Kalifornii zapewnia dane na poziomie korporacyjnym dotyczące aplikacji mobilnych i wydawców za pośrednictwem platform Store Intelligence, Ad Intelligence, Usage Intelligence i App Intelligence, które z precyzyjną dokładnością analizują liczbę pobrań, przychody i wskaźniki zaangażowania dla najważniejszych rynków świata.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *