Największe na świecie Międzynarodowe Targi Handlu Usługami (CIFTIS)

2 września w Pekinie startują Chińskie Międzynarodowe Targi Handlu Usługami (CIFTIS) – największa na świecie kompleksowa wystawa w sektorze usług. Na powierzchni 130 000 m2 odbędzie się ponad 100 forów i spotkań tematycznych.

Takashima Ryusuke, dyrektor generalny Pekińskiego Biura Japońskiej Organizacji Handlu Zewnętrznego (JETRO), w piątkowym wywiadzie dla agencji Xinhua powiedział, że CIFTIS odgrywają ważną rolę w pogłębianiu współpracy między chińskimi i japońskimi przedsiębiorstwami.

W kontekście ograniczonych przepływów ludzkich i logistycznych oraz utrudnionego handlu podczas pandemii COVID-19, tegoroczny CIFTIS wykorzystuje technologie cyfrowe i mocniej promuje komunikację i współpracę chińskich i japońskich przedsiębiorstw, powiedział Takashima Ryusuke.

Do połowy lipca udział w CIFTIS 2021 online lub offline zaplanowało łącznie 138 instytucji ze 105 krajów i regionów na całym świecie, w tym 76 krajów związanych z Pasem i Szlakiem.

Takashima Ryusuke zapewnił, że JETRO jest jednym ze starych przyjaciół CIFTIS i uczestniczy w corocznych działaniach CIFTIS od pierwszej sesji w 2012 roku. W 2021 roku powierzchnia wystawiennicza japońskich wystawców na CIFTIS jest ośmiokrotnie większa niż w 2020, a japońskie firmy aktywnie przygotowują się do wydarzenia.

W tym roku tematyka CIFTIS podkreśla otwarcie i współpracę w sektorze usług w celu promowania globalnego ożywienia gospodarczego.

Tworząc po raz pierwszy specjalną strefę usług cyfrowych, tegoroczne CIFTIS będą zwracać uwagę na najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne w zdigitalizowanych, sieciowych i inteligentnych usługach na całym świecie, aby wspierać nowy rozwój gospodarki cyfrowej i handlu cyfrowego.

Jak mówi Takashima Ryusuke, do tej pory w specjalnej strefie usług cyfrowych zarejestrowały się duże japońskie firmy, w tym Canon i NEC, się wraz z 37 renomowanymi chińskimi i zagranicznymi przedsiębiorstwami.

W jego oczach Chiny są ważnym rynkiem dla japońskich firm. Takashima Ryusuke zauważył, że JETRO ceni rynek chiński i podejmuje wysiłki w celu zorganizowania japońskich firm do udziału w CIFTIS.

W tym roku, ze względu na skutki pandemii COVID-19, JETRO podejmie transgraniczny e-commerce jako temat swoich działań w CIFTIS i przygotuje się do targów, koncentrując się na wprowadzeniu japońskich produktów, które można kupić za pośrednictwem e-commerce, powiedział Takashima Ryusuke.

CIFTIS jako platforma promocji produktów i usług przedsiębiorstw, co roku cieszy się uznaniem wystawców. W odróżnieniu od targów w wyspecjalizowanych dziedzinach, CIFTIS może świadczyć zróżnicowane usługi wystawiennicze dla przedsiębiorstw w szerokim zakresie i zapewnia firmom możliwość prowadzenia negocjacji biznesowych B2B z firmami z innych branż, dodał Takashima Ryusuke.

CIFTIS 2021 potrwają do 7 września i będą prowadzone przez chińskie Ministerstwo Handlu i Ludowy Rząd Miasta Pekinu.

JETRO to organizacja powiązana z japońskim rządem, która działa na rzecz promowania wzajemnego handlu i inwestycji między Japonią a resztą świata. Jej biuro w Pekinie zajmuje się wspieraniem japońskich firm w wejściu na rynek chiński i chińskich firm w wejściu na rynek japoński.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *