Chińskie targi importowe wzmacniają współpracę w zakresie Pasa i Szlaku

Proponowana przez Chiny Inicjatywa Pasa i Szlaku (Belt and Road Initiative – BRI) urosła do rangi największej na świecie platformy współpracy międzynarodowej. Dane pokazują, że skumulowany wolumen handlu towarami Chin z krajami BRI w latach 2013-2020 osiągnął 9,2 biliona dolarów.

Jako pierwsze na świecie targi poświęcone imporcie na poziomie krajowym, Chińskie Międzynarodowe Targi Importu (China International Import Expo – CIIE) przekształciły się również w globalne dobro publiczne służące promocji handlu. Wśród prawie 3000 przedsiębiorstw uczestniczących w wydarzeniu, ponad 600 firm pochodzi z 50 krajów wzdłuż Pasa i Szlaku.

W sobotę narodowy pawilon Sri Lanki był pełen chińskich kupców, którzy mieli ochotę na charakterystyczną dla południowoazjatyckiego kraju cejlońską herbatę, chociaż stoisko nie znajdował się w centralnym miejscu tego wielkiego wydarzenia.

„Oprócz herbaty przywieźliśmy tu także lankijskie przyprawy, olej kokosowy, herbatniki, czekoladki i jaggery kithul, coś, czego większość Chińczyków nie próbowała wcześniej” – powiedział Kavisha Lokuhitige, sekretarz generalny Stowarzyszenia Chiny -Sri Lanka.

Wyjaśnił, że jaggery to tradycyjny naturalny słodzik ze Sri Lanki, często podawany z jogurtem. Opierając się na swoim doświadczeniu jako czterokrotnego uczestnika CIIE, wierzy, że ten produkt oczaruje kubki smakowe Chińczyków.

„Chiny to ogromny rynek i ludzie uwielbiają smakować różne rzeczy” – powiedział.

Lokuhitige zauważył, że ponad 60 firm ze Sri Lanki chciało w tym roku dołączyć do pawilonu narodowego, ale ze względu na ograniczoną przestrzeń, tylko najlepsze produkty mogły zostać wybrane i zaprezentowane na Expo.

„Jesteśmy absolutnie chętni do wzięcia udziału w piątym CIIE i mamy nadzieję, że uda nam się uzyskać lepszą lokalizację naszego pawilonu w przyszłym roku” – powiedział.

Z kolei Abikunda Samuel, radca handlowy Ambasady Rwandy w Chinach, powiedział, że wcześniejszy udział w CIIE pomógł chińskim konsumentom dowiedzieć się więcej o słynnych produktach Rwandy, takich jak olej chili i kawa, która według niego jest „najlepszą kawą świata”.

Niektóre rwandyjskie marki nadążają za trendem handlu elektronicznego.

„Kiedyś sprzedaliśmy około 3000 paczek kawy w ciągu jednej sekundy, a nawet nie przygotowaliśmy tak dużej ilości zapasów” – wspomina ze śmiechem. „To była ogromna niespodzianka”.

Oprócz wprowadzenia produktów komercyjnych udział w Expo ma jeszcze jedną misję. „Korzystamy z okazji CIIE, aby zwiększyć świadomość o naszym kraju w Chinach” – powiedział, wskazując na plakaty na ścianach pawilonu przedstawiające goryle górskie, narodowy skarb wschodnioafrykańskiego kraju.

„Wiele osób twierdzi, że trekking z gorylami w Rwandzie jest tak naprawdę doświadczeniem zmieniającym życie, czymś, czego nigdy nie można zapomnieć” – dodał.

Długoterminowe więzi biznesowe nawiązane między Chinami a Rwandą za pośrednictwem CIIE stworzyły wiele możliwości zatrudnienia dla rolników rwandyjskich, a tym samym przyniosły korzyści gospodarce kraju jako całości, powiedział Samuel.

Kończąca się z sukcesem 4. Edycja CIIE po raz kolejny pokazała, jak ważne dla rozwoju międzynarodowej współpracy są takie wydarzenia.


Give a Like for My Favorite China's Brands

BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.