Klocki LEGO. Biznes dobrze ułożony

12 października 1932 duński przedsiębiorca Ole Kirk Christiansen założył firmę produkującą zabawki. Fabryka, a właściwie na początku niewielki zakład, zlokalizowany w Billund w zachodniej Danii, pierwotnie produkował zabawki drewniane.

W 1947 roku rozpoczęto produkcję z tworzyw sztucznych. Wielki światowy sukces przyniosły przedsiębiorstwu klocki – cegiełki składane razem za pomocą systemu wypustek i odpowiadających im gniazd, pozwalające na uzyskiwanie wielu możliwych kombinacji połączeń. Pierwszy rodzaj klocków wyprodukowany został w 1949 roku, w ciągu następnych lat firma stopniowo poszerzała asortyment. Sposób łączenia klocków został opatentowany 28 stycznia 1958. Począwszy od lat 60. XX w., zestawy klocków Lego umożliwiają budowę miast z modelami między innymi: domów, samochodów, zawierały także figurki mieszkańców. W 1975 roku w zestawach pojawiły się pierwsze proste minifigurki, a obecną formę minifigurek z ruchomymi częściami ciała przybrały od 1978 roku i są nie zmienione pod względem konstrukcyjnym do dziś. Asortyment produkowanych zabawek wciąż się powiększa, obejmując produkty przeznaczone dla różnych grup wiekowych.

Nazwa LEGO pochodzi od dwóch duńskich słów leg godt, co oznacza baw się dobrze, a została wymyślona przez jednego z pracowników firmy, na potrzeby konkursu ogłoszonego przez Christiansena. Nagrodą była butelka wina domowej roboty.

Dziś klocki LEGO są znane i lubiane na całym świecie. W Billund znajduje się Dom Lego, w którym na 12 000 m2 powierzchni mona podziwiać zbudowane z klocków miasta, wodospady, gigantyczne rośliny i inne dzieła zabawkowej sztuki.

LEGO w Chinach

Jako międzynarodowa firma zaangażowana w pierwszą edycję China International Import Expo, LEGO traktuje te targi jako doskonałą platformę do rozwoju przedsiębiorstwa. Firma zamierza do końca tego roku objąć zasięgiem 85 chińskich miast z siecią 300 sklepów.

Od czerwca LEGO ma 737 sklepów na całym świecie, z czego 291 w Chinach.

W tym roku LEGO weźmie również udział w 4. China International Import Expo (CIIE).

„Zaobserwowaliśmy dużo korzyści wynikających z naszego ostatniego udziału w targach, dzięki temu, że oferują one platformę dialogu z lokalnymi partnerami i rządem” – powiedział Niels B. Christiansen, dyrektor generalny Grupy LEGO, zauważając, że targi pokazały otwarcie Chin oraz poprawę otoczenia biznesowego, co zachęca zagraniczne firmy do dalszego inwestowania, rozwoju i innowacji.

Paul Huang, starszy wiceprezes Grupy LEGO i dyrektor generalny LEGO China, powiedział, że CIIE jest dobrą platformą do wprowadzania nowych produktów, technologii i usług.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *