Bazary, centra handlowe i tradycyjne poranne targi to zwykłe miejsca, które Malezyjczycy z pewnością odwiedziliby podczas przygotowań do obchodów chińskiego Nowego Roku.
Jednak, wkraczając w kolejny nowy rok obchodzony w cieniu pandemii COVID-19, część mieszkańców Malezji na miejsce zakupów świątecznych wybrała Taobao. Na platformie można było kupić wszystkie przysmaki obecne w malezyjskich sklepach, tradycyjne słodycze i potrawy.
Jeszcze przed pandemią malezyjska gospodarka e-commerce była już wrzącym garnkiem możliwości. Napędzany stosunkowo wysokim wskaźnikiem penetracji Internetu, malezyjski rynek e-commerce o wartości 4 miliardów USD odnotował gwałtowny wzrost o 47,8% w latach 2014-2017 oraz wzrost wartości o 39% w samym tylko 2019 roku.
Taobao – chińska platforma zakupów online dla handlu detalicznego, należąca do Alibaba Group została uruchomiona w 2003 roku. Siedziba Taobao mieści się w Hangzhou. Jest największą na świecie platformą zakupów typu C2C, a strona Taobao znajduje się w czołówce najczęściej odwiedzanych witryn internetowych na świecie.