Intermodalne kolejowo-morskie pociągi towarowe, kursujące w Chinach wzdłuż nowego międzynarodowego lądowo-morskiego korytarza handlowego, w 2022 roku przetransportowały łącznie 756 000 TEU kontenerów. Stanowi to wzrost o 18,5 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Od czasu wejścia w życie Regionalnego Kompleksowego Partnerstwa Gospodarczego (RCEP), współpraca handlowa i gospodarcza w regionie cały czas się poprawia.
Według służb celnych portu Qinzhou w Guangxi, w pierwszych 11 miesiącach 2022 roku, wartość towarów importowanych i eksportowanych między Chinami a innymi krajami członkowskimi RCEP osiągnęła 69,77 miliarda juanów (około 10 miliardów dolarów amerykańskich) co oznacza wzrost o 44,7 procent rok do roku.
Uruchomiony w 2017 r. Nowy Międzynarodowy Korytarz Handlowy Ląd-Morze jest korytarzem handlowym i logistycznym zbudowanym wspólnie przez regiony prowincjonalne w zachodnich Chinach i członków ASEAN.
Nowy Międzynarodowy Korytarz Handlowy Ląd-Morze rozwinął się na przestrzeni lat, zwiększając liczbę miejsc docelowych do 338 portów w 113 krajach i regionach.