Grupa Volkswagen umacnia strategiczną pozycję w Chinach

W pierwszej połowie 2023 roku grupa Volkswagena osiągnęła „solidne wyniki” i wzmocniła swoją strategiczną pozycję w Chinach, powiedział Oliver Blume, dyrektor generalny grupy.

W pierwszej połowie 2023 r. przychody grupy wzrosły o 18 proc. do 156,3 mld euro. Według firmy było to spowodowane „znacznie wyższą sprzedażą pojazdów w Europie i Ameryce Północnej oraz utrzymującą się korzystną ofertą i cenami”.

Łączne dostawy w I półroczu wzrosły o 13 procent rok do roku, do 4,4 miliona pojazdów. Grupa Volkswagen Chiny dostarczyła ponad 1,4 miliona pojazdów, co oznacza niewielki spadek o 1,2 procent, ale „pod koniec okresu sprawozdawczego pojawiły się zauważalne oznaki ożywienia”.

„Sprzedaż w Ameryce Północnej rośnie, wzmacniamy naszą pozycję w Chinach poprzez partnerstwa technologiczne, a ponadto trend w pełni elektrycznych pojazdów zmierza we właściwym kierunku” — powiedział Blume.

Pojazdy elektryczne na baterie (BEV) stanowiły 7,4 procent dostaw w I półroczu, co oznacza wzrost z 5,6 procent.

We wszystkich swoich markach Volkswagen zamierza osiągnąć udział BEV na poziomie od 8 do 10 procent w roku podatkowym 2023. Oczekuje się, że udział sprzedaży BEV w drugim półroczu wzrośnie ze względu na „efekty sezonowe, wraz ze znacznie skróconymi czasami dostaw”.

W środę grupa poinformowała, że wzmacnia swoją pozycję na chińskim rynku motoryzacyjnym dzięki rozszerzeniu strategicznej współpracy marek Volkswagen i Audi z chińskimi partnerami. Grupa Volkswagen nabywa obecnie 4,99 procent udziałów w chińskim startupie zajmującym się pojazdami elektrycznymi Xpeng, w drodze podwyższenia kapitału o wartości około 700 milionów dolarów amerykańskich. A należąca do grupy luksusowa marka Audi podpisała strategiczne memorandum ze swoim chińskim partnerem joint venture SAIC, w celu dalszego rozszerzenia istniejącej współpracy.  


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *