Chińska platforma internetowa zyskuje popularność wśród kubańskich użytkowników

Nihao53, chińska platforma internetowa handlu hurtowego, staje się coraz bardziej popularna wśród kubańskich użytkowników.

Nihao 53 to internetowa platforma e-commerce stworzona przez chińską firmę Leke Holding Group w celu pełnienia funkcji hurtowni na Kubie.

Jej nazwa pochodzi od tradycyjnego chińskiego pozdrowienia „ni hao”, które oznacza „cześć”, wraz z międzynarodowym numerem kierunkowym Republiki Kuby (53).

Podobnie jak zdecydowana większość platform handlu elektronicznego, Nihao 53 obsługuje tylko waluty obce (dolary i euro) z bramek płatniczych za granicą, więc konta dolarowe, które Kubańczycy mają w bankach na Wyspie, nie mogą być używane (tzw. konta w MLC).

Jej głównymi klientami na wyspie są drobni prywatni przedsiębiorcy „samozatrudnieni”, którzy obejmują coraz większy udział w rynku handlu detalicznego na Kubie.

Na Nihao 53 produkty pogrupowane są według kategorii, a każdy artykuł posiada opis, w którym klienci mogą zapoznać się z ustaloną minimalną ilością zakupu (ponieważ jest to hurtownia) oraz jego ceną.

Każda kategoria ma określony czas oczekiwania na dostawę, który może trwać do trzech miesięcy. Za dodatkową opłatą można skrócić czas oczekiwania do 40 dni.

Mario Rios, dyrektor działu rozwoju biznesu i sprzedaży Nihao53 na Kubie powiedział, że platforma wkrótce zapewni najnowocześniejsze maszyny dla małych firm na wyspie.

„Spodziewamy się również importować infrastrukturę energii odnawialnej w przyszłości” – powiedział. „Będziemy nadal stawiać na rynek kubański”.

Według kubańskiego Ministerstwa Gospodarki i Planowania, od września 2021 roku w kraju dopuszczono do działania ponad 8590 małych i średnich przedsiębiorstw.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *