Podczas trwających chińskich targów Hi-Tech Fair (CHTF) chińscy naukowcy zaprezentowali nowo opracowany akumulator, który może pracować w ekstremalnie niskich i wysokich temperaturach.
Według projektanta Jiang Chunlei z Instytutu Zaawansowanych Technologii w Shenzhen (SIAT) ta bateria litowa może pracować w minimalnej temperaturze rzędu -70 stopni Celsjusza, a także w temperaturach sięgających maksymalnie 80 stopni Celsjusza.
Gęstość energii akumulatora jest od 13 do 25 procent większa niż w przypadku tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych, co pozwala na osiągnięcie dłuższej żywotności akumulatora.
Ponadto wykazuje doskonałą wydajność szybkiego ładowania i można go w pełni naładować w 20 minut. Jego koszt jest od 10 do 30 procent niższy niż w przypadku akumulatorów wykorzystujących drogie materiały katodowe w skali nano.
Bateria została przetestowana w ramach projektu demonstracyjnego rozproszonego magazynowania energii w północno-wschodnich Chinach, powiedział Jiang.
Według SIAT akumulator ten ma również rozwiązać problem zmniejszonej żywotności akumulatorów pojazdów elektrycznych w chłodne zimowe dni.
Pięciodniowe wydarzenie CHTF rozpoczęło się w środę w technologicznym centrum Shenzhen w południowych Chinach. Coroczne wydarzenie, zapoczątkowane w 1999 roku, jest największym i najbardziej wpływowym eventem z dziedziny nauki i technologii w Chinach.