Rynek chiński ma kluczowe znaczenie dla firm poszukujących globalnej konkurencyjności

Chiny są „ważnym źródłem talentów i innowacji, które pomaga amerykańskim firmom zwiększyć ich globalną konkurencyjność” – stwierdzono w corocznym badaniu klimatu biznesowego w Chinach prowadzonym przez AmCham China.

„Chiny są ważne dla międzynarodowych firm, które chcą być konkurencyjne w skali globalnej” – powiedział Xinhua Michael Hart, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej (AmCham) w Chinach.

Dzięki rozwijającej się gospodarce i częstym wizytom wyższych urzędników amerykańskich i dyrektorów generalnych w Chinach, amerykańskie przedsiębiorstwa z coraz większym optymizmem patrzą na otoczenie biznesowe w Chinach i stosunki dwustronne, stwierdził Hart.

W corocznym badaniu klimatu biznesowego w Chinach opublikowanym przez AmCham China, połowa z 343 ankietowanych członków umieściła Chiny jako kraj pierwszego wyboru lub wśród trzech najlepszych kierunków inwestycyjnych na świecie, co stanowi wzrost o 5% rok do roku.

W raporcie wskazano również, że choć wyzwania nadal istnieją, większość firm utrzymuje swoją produkcję lub zaopatruje się w Chinach.

Jeśli chodzi o stosunki USA-Chiny, Hart stwierdził, że cieszy się, że „oba rządy wykazują obecnie tendencję wzrostową”, co oznacza, że przedsiębiorcy będą czuć się jeszcze bezpieczniej.

Ankietowane firmy zaobserwowały także poprawę wyników finansowych za 2023 rok, szczególnie w sektorach konsumenckim i usługowym, a także poprawę perspektyw.

W listopadzie 2023 r. gigant branży fast food McDonald’s ogłosił decyzję o zwiększeniu udziałów w swojej działalności w Chinach z 20% do 48%. „To podkreśla zaufanie McDonald’s do rozwoju i otoczenia biznesowego chińskiego rynku” – powiedziała Phyllis Cheung, dyrektor generalna McDonald’s China.

„Nie sądzę, aby istniała jakakolwiek duża i prawdziwie międzynarodowa firma, która miałaby wątpliwości, że w dłuższej perspektywie musi być tutaj, w Chinach. Takie firmy muszą mieć znaczącą obecność, ponieważ jest tak duży i rosnący, że naprawdę nie można go zignorować” – powiedział Xinhua Owen Messick, prezes doTERRA China, amerykańskiego producenta olejków eterycznych.

„Chiny są częścią globalnego łańcucha dostaw i mają za sobą lata udanych inwestycji, gałęzi przemysłu i rozwoju. Właśnie dlatego firmy wciąż tu są” – powiedział Hart.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *