Według najnowszych doniesień, akumulatory ze stałym elektrolitem oraz gospodarka niskiego pułapu stają się swoistymi motorami wzajemnego rozwoju, otwierając nowe możliwości związane z rozwojem technologii i przemysłu.
Według szacunków Cywilnej Administracji Lotnictwa Chin (CAAC), do 2025 roku wartość chińskiego rynku gospodarki niskiego pułapu może osiągnąć 1,5 biliona juanów, a do 2035 roku przekroczyć 3,5 biliona juanów. Jako kluczowa opcja zasilania dla niskopłatowych statków powietrznych, akumulatory ze stałym elektrolitem będą wkrótce cieszyć się dużym zainteresowaniem.
Obecne wymagania dotyczące gęstości energii w akumulatorach, stawiane przez wiodące przedsiębiorstwa zajmujące się elektronicznymi pionowymi startami i lądowaniem (eVTOL), wynoszą około 300 Wh/kg przy żywotności cyklu na poziomie 500. W przyszłości oczekiwane jest dalsze zwiększanie tych wymagań, co wskazuje na konieczność intensywnego rozwoju technologii akumulatorów ze stałym elektrolitem.
W nadchodzących latach rynek niskiego pułapu ma szansę na gwałtowny rozwój. Na konferencji dotyczącej technologii mobilności powietrznej w miastach, Zhang Hong, wiceprezydent firmy EHang, zwrócił uwagę na kluczowe znaczenie produkcji niskopłatowych statków powietrznych oraz roli akumulatorów ze stałym elektrolitem jako podstawowego źródła energii dla systemów zasilających eVTOL.
Szacuje się, że koszty akumulatorów stanowią od 10 do 20% ogólnych kosztów produkcji eVTOL. Choć może to ulec zmianie w miarę rozwoju branży, akumulatory będą ważnym składnikiem wartości w inwestycjach związanych z eVTOL.
Zarówno gospodarka niskiego pułapu, jak i akumulatory ze stałym elektrolitem korzystają wzajemnie ze swojego rozwoju.
Z punktu widzenia ogólnej kondycji przemysłu akumulatorów ze stałym elektrolitem, instytut GG Industry Institute (GGII) przewiduje, że rok 2027 stanie się punktem zwrotnym w rozwoju tego sektora, a rynek przejdzie w okres dynamicznego wzrostu.
Według Xu Hangyu, menedżera ds. badań i rozwoju w firmie Beijing WELION New Energy Technology Co., Ltd., prognozy wskazują, że wysyłki akumulatorów tworzących hybrydy stało-cieczy w tym roku mają wynieść około 3 GWh. WELION New Energy planuje zwiększenie zdolności produkcyjnej z 7 GWh do 16 GWh w przyszłym roku.
Z danych GGII wynika, że do końca 2024 roku rzeczywista zdolność produkcyjna przemysłu akumulatorów ze stałym elektrolitem będzie wynosić od 15 do 20 GWh, z czterema przedsiębiorstwami o zdolności produkcyjnej przekraczającej 1,5 GWh.
Liczba firm zajmujących się akumulatorami ze stałym elektrolitem w Chinach przekroczyła 200, a struktura łańcucha przemysłowego zaczyna się formować. Z ponad 100 przedsiębiorstw koncentrujących się na badaniach i produkcji akumulatorów ze stałym elektrolitem 40% z nich specjalizuje się wyłącznie w tej technologii, 35% prowadzi tradycyjny biznes akumulatorowy, a reszta to fabryki kontraktowe i firmy z różnych sektorów.
Akumulatory ze stałym elektrolitem wydają się kluczem do przyszłości nowoczesnej mobilności powietrznej i stworzenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie transportu.