Chiński Nowy Rok inny niż wszystkie

Obchody Chińskiego Nowego Roku, który rozpoczyna się 12 lutego, będą bardzo różnić się od tych z lat poprzednich.

Ze względu na rodzinny charakter święta, okres Chińskiego Nowego Roku dotychczas wiązał się z największą okresową migracją ludności na świecie – chunyun. Szacuje się, że w okresie noworocznym Chińczycy odbywali ok. 3 miliardów podróży! Wynikało to przede wszystkim z tego, że większość fabryk znajduje się na wybrzeżu, a pracownicy zakładów często pochodzą z prowincji i interioru.

W tym roku ograniczenia spowodowane pandemią nie pozwolą na tak lubiane przez Chińczyków podróże, które były tradycją noworocznych wakacji i zmuszą do pozostania w domach.

Skorzystać na tym może lokalna gospodarka i sektor zakupów online. Mieszkańcy Państwa Środka zamiast wydać pieniądze na podróże, będą uprzyjemniać sobie czas dobrym jedzeniem z lokalnych restauracji czy zakupami przez Internet.

Od ponad dekady preferencje chińskich konsumentów kierowały się w stronę handlu elektronicznego oraz rozrywki i edukacji online. Jednak epidemia COVID-19 przyspieszyła ten trend i okazała się dobrodziejstwem dla firm, które służą gospodarce.

W 2020 roku sprzedaż internetowa w Chinach wzrosła o 14,8 procent rok do roku, do 9,8 biliona juanów (około 1,52 biliona dolarów amerykańskich) co czyni Chiny przez ósmy rok z rzędu największym rynkiem detalicznym online na świecie.

Pomimo że Nowy Rok rozpoczyna się 12.02, świętowanie rozpocznie się już dzień wcześniej i potrwa do 26 lutego, kiedy przypada Święto Latarni.  Oficjalne państwowe obchody trwają od 11 do 17 lutego.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *