W połowie stycznia Douyin, chińska wersja aplikacji wideo TikTok, uruchomiła Douyin Pay do płatności mobilnych. Pinduoduo, interaktywna platforma handlu elektronicznego, złożyła wniosek o znak towarowy płatności Pinduoduo Pay.
Kuaishou, kolejna wiodąca aplikacja do krótkich filmów wideo i Bilibili, popularna platforma do udostępniania filmów poszły w ich ślady.
Analitycy uważają, że giganci internetowi wykorzystujący przepływy użytkowników do kształtowania własnych systemów płatności reprezentują trend przyszłości, który nie tylko zwiększy monetyzację przepływu użytkowników, ale także zwiększy konkurencję w sektorze płatności osób trzecich.
Obecnie Douyin Pay obsługuje usługi płatnicze powiązane z kartami bankowymi dziesięciu banków, w tym Bank of China, China Construction Bank i Agricultural Bank of China, inne niż Alipay i Wechat Pay, które zostały już zaimplementowane w jego aplikacji jako opcje płatności.
Wang Pengbo, starszy analityk finansowy w Analysys, dostawcy rozwiązań internetowych opartych na dużych zbiorach danych w Chinach powiedział, że usługi płatnicze mogą pomóc większej liczbie przedsiębiorstw internetowych w rozszerzeniu ich powiązań biznesowych.
Alipay i Wechat Pay od wielu lat są zaangażowane w sektor płatności mobilnych, czego efektem jest obecnie istniejący duopol. Statystyki z TF Securities pokazały, że Alipay i Tenpay, podstawowy dostawca wsparcia technologicznego dla Wechat Pay, zajmowały odpowiednio 54,93 procent i 38,98 procent udziałów w chińskim rynku płatności mobilnych do końca 2019 roku.