W mieście Yongchuan w południowo-zachodnich Chinach jest realizowany pierwszy chiński projekt samojezdnego autobusu. Jest to kamień milowy w komercjalizacji technologii autonomicznej jazdy w Państwie Środka.
Robobus ma 5,9 metra długości. Jako samojezdny autobus przystosowany do jazdy po otwartych drogach, zatrzymuje się sam, porusza w skomplikowanych warunkach drogowych w mieście i w pełni spełnia potrzeby normalnej eksploatacji autobusu.
W pojeździe zainstalowano cztery radary, radary dwumilimetrowe i siedem kamer jednookularowych.
Autobus może odbierać w czasie rzeczywistym bardzo precyzyjne dane dotyczące wszystkich uczestników ruchu na drodze i odzwierciedlać informacje o pieszych, samochodach i inne informacje na drodze, w tym niewidoczne dla kierowcy obszary.
Na ekranie wewnętrznym z wyprzedzeniem prognozowane są zmiany sygnalizacji świetlnej i czas oczekiwania, co pozwala pojazdom na podejmowanie trafnych decyzji i planowanie z wyprzedzeniem oraz poprawę efektywności ruchu.
Dwukierunkowy przebieg samojeżdżącej linii autobusowej, która została oddana do użytku próbnego, wynosi około 10 kilometrów.