Światowy rynek kosmetyczny coraz bardziej interesuje się kosmetykami z Chin. Według danych Generalnej Administracji Celnej, w 2020 roku Chiny wyeksportowały kosmetyki o wartości 3,14 mld USD, przekraczając wartość eksportu z 2018 i 2019 r., która wyniosła odpowiednio 2,5 mld USD i 2,77 mld USD.
Według raportu, opublikowanego przez firmę badawczą CBNData i Alibaba’s Tmall, podczas zeszłorocznego listopadowego święta „Double Eleven” sprzedaż chińskich kosmetyków na międzynarodowej platformie Tmall wzrosła ponad 10-krotnie rok do roku.
„Międzynarodowi konsumenci wykazują obecnie rosnące zainteresowanie tradycyjną chińską kulturą, a chińskie marki kosmetyczne zamierzają wykorzystać te zainteresowania” – oświadczył Wu Daiqi, dyrektor generalny Keythink Culture Communication Co., Ltd. z siedzibą w Shenzhen.
Wśród eksportowanych kosmetyków bestsellerami były szminki, cienie do powiek i róże.
Rozwój transgranicznych sektorów handlu elektronicznego i logistyki w Chinach, stawiają krajowe marki kosmetyczne na korzystnej pozycji na rynku globalnym – powiedział Wu.