Według danych Ministerstwa Kultury i Turystyki Chin, podczas trzydniowego święta odbyło się ponad 89 milionów krajowych podróży turystycznych, o 94,1 procent więcej niż w zeszłym roku.
Przychody z turystyki osiągnęły 29,43 miliarda juanów (około 4,6 miliarda dolarów), co stanowi wzrost o 139,7 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy sektor padł ofiarą epidemii COVID-19.
Chociaż dane wciąż są poniżej poziomów sprzed epidemii, analitycy przewidują, że ożywienie na rynku konsumpcyjnym nabierze tempa na fali działań stymulujących wydatki.
Dane agencji rezerwacji podróży online Ctrip Research Institute wykazały, że łączna liczba zamówień na jej platformie wzrosła o 83 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, a firmy zajmujące się sprzedażą biletów i wypożyczalnią samochodów przekroczyły poziom obrotów z 2019 r.
Choć chińska gospodarka miała w tym roku dobry start, centralne kierownictwo podkreśliło, że dane z tego kraju za pierwszy kwartał należy rozpatrywać dialektycznie, ponieważ ożywienie jest nadal niestabilne, a fundamenty nie są solidne.
Aby wykorzystać potencjał konsumpcyjny, władze skupiają się na słabiej rozwiniętych obszarach wiejskich. W zeszłym tygodniu 17 agencji rządowych, w tym Ministerstwo Handlu, opublikowało plan promowania konsumpcji na obszarach wiejskich, podając szczegóły dotyczące poprawy usług logistycznych i infrastrukturalnych na tych obszarach.
Podczas Festiwalu Smoczych Łodzi na obszarach wiejskich obsłużono ponad 380 milionów paczek kurierskich, co stanowi wzrost o 30 procent w porównaniu z okresem świątecznym zeszłego roku.
W kontekście regularnego zapobiegania i kontroli epidemii, stopniowe ulepszanie powiatowych systemów dystrybucji handlowej i logistycznej, a także zoptymalizowane dostawy, pomogą lepiej zaspokoić potrzeby konsumpcji i w pełni uwolnić jej potencjał.