e-aktywność fizyczna – nowe trendy

W ostatnich latach pojawiły się nowe typy internetowych klubów fitness, które umożliwiają płacenie w abonamencie i działają przez całą dobę.

Lefit, internetowa platforma fitness założona w 2015 roku w Hangzhou we wschodnich Chinach, uruchomiła siłownie przypominające e-sklepy i które zyskały popularność zwłaszcza wśród młodych ludzi.

Lefit przyjmuje tryb pracy online. Użytkownicy mogą zarezerwować kursy, takie jak utrata tkanki tłuszczowej czy rzeźbienie ciała, a także wybrać trenerów online za pośrednictwem aplikacji Lefit.

Ten rodzaj inteligentnego zarządzania pomógł firmie Lefit obniżyć koszty i zwiększyć wydajność operacyjną, powiedział Han Wei, założyciel platformy.

Ponadto siłownie Lefit zapewniają miesięczne, kwartalne i roczne usługi płatnicze i działają 24 godziny na dobę, aby sprostać wymaganiom różnych grup, dzięki czemu stają się popularne wśród użytkowników.

Do tej pory Lefit otworzył 754 centra fitness w Chinach, a łączna liczba użytkowników przekroczyła sześć milionów.

Podążając za trendem krajowego fitnessu, sektory takie jak innowacyjna odzież i inteligentne urządzenia szybko się rozwijają, czyniąc ćwiczenia coraz bardziej modnymi.

Opracowując nowe produkty, wiele firm odzieżowych rozważa użycie funkcjonalnych tkanin antybakteryjnych i dezodoryzujących, zwiększenie punktów podparcia, projektowanie pasków dekompresyjnych itp., aby zaspokoić potrzeby treningowe konsumentów.

Liu Huizhi, wiceprezes marki odzieżowej Aimer powiedział, że firma, która obecnie koncentruje się na segmentach biegania i jogi, próbuje bardziej zrównoważonych, przepuszczalnych materiałów o mniejszym tarciu, stosując analizę big data i kinezjologię.

Inteligentne urządzenia są również popularne w trendzie sportowym. Bransoletki sportowe rejestrujące zużycie ciepła i inteligentne rowery spinningowe są wprowadzane na rynek, aby sprostać spersonalizowanym potrzebom treningów domowych.

Nauka i technologia mogą wzmocnić sport, czyniąc aktywność fizyczną bardziej rozpowszechnioną i łatwiejszą, powiedział He Wenyi, sekretarz generalny i badacz z krajowej bazy badawczej przemysłu sportowego Uniwersytetu Pekińskiego.

Dla wielu osób ćwiczenia fizyczne to nie tylko sposób na budowanie mięśni, ale także nawiązywanie przyjaźni. Sporty internetowe oparte na platformach społecznościowych pomogły użytkownikom poszerzyć krąg znajomych.

Z powodu pandemii COVID-19 w zeszłym roku niektóre siłownie offline odnotowały spadek obrotów, co zmusiło trenerów do przejścia na platformę online w celu dzielenia się wiedzą o fitnessie.

W ciągu ostatniego roku na Kaishou, jednej z wiodących platform do udostępniania krótkich filmów w Chinach, ponad 23 miliony osób opublikowało filmiki ze swoimi ćwiczeniami, a ponad 20 milionów użytkowników codziennie śledziło kursy fitness na żywo.

Raport ujawniony przez inną chińską platformę do udostępniania krótkich filmów, Douyin, której zagraniczna wersja nazywa się TikTok wykazał, że 617 zawodowych sportowców otworzyło tu konto, aby dzielić się swoją wiedzą, i przesłano 67,62 miliona filmów rejestrujących najważniejsze momenty ćwiczeń zwykłych ludzi.

Korzystanie z platform do udostępniania krótkich filmów również napędza przedsiębiorczość. Wraz ze wzrostem ruchu i obserwujących, niektórzy trenerzy zaczęli sprzedawać przedmioty związane z kondycją poprzez sesje transmisji na żywo, co podwoiło ich przychody.


BRInfo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *