Produkt krajowy brutto (PKB) w regionie Pekin-Tianjin-Hebei wzrósł w 2023 r. o 90 procent, do 10,4 biliona juanów (około 1,46 biliona dolarów amerykańskich) w porównaniu z poziomem w 2013 r.
Wycofując swoje funkcje pozakapitałowe, w ciągu ostatniej dekady Pekin zamknął ponad 3000 firm produkcyjnych oraz zamknął lub zmodernizował prawie 1000 rynków i centrów logistycznych, powiedział Liu Bozheng, zastępca dyrektora biura w Pekinie nadzorującego integrację połączenia regionu Pekin-Tianjin- Hebei.
Oznaką wysokiej jakości wzrostu jest fakt, że odsetek nowych podmiotów gospodarczych w mieście, działających w zaawansowanych branżach obejmujących technologię, handel, kulturę i informację wzrósł w 2023 r. do 66,1% z 40,7% w 2013 r. – stwierdził urzędnik.
W ciągu ostatniej dekady przedsiębiorstwa z Zhongguancun, krajowej strefy rozwoju przemysłu zaawansowanych technologii w Pekinie, utworzyły ponad 10 000 oddziałów w Tianjin i Hebei.
Tymczasem przedsiębiorstwa z Pekinu dokonały w sąsiadujących dwóch regionach 49 000 inwestycji na łączną kwotę 2,3 biliona juanów.
W miarę jak integracja nabiera tempa, w regionie buduje się więcej linii kolejowych i autostrad, aby usprawnić łączność. Dane wykazały, że w regionie Pekin-Tianjin-Hebei znajduje się ponad 11 000 km linii kolejowych, co stanowi wzrost o ponad 30 procent w porównaniu z 2013 r., oraz prawie 11 000 km autostrad, co oznacza wzrost o ponad 40 procent w porównaniu z 2013 r.