Podczas dorocznej konferencji Sohu Finance Annual w Pekinie, Li Qiuxi, prezes firmy Fenjiu Group podkreślił, że grupa czyni wysiłki zmierzające do pobudzenia konsumpcji po pandemii.
Fenjiu Group, renomowany chiński producent baijiu (tzw. białego alkoholu), wprowadził reformy w zarządzaniu, technologii i marketingu, a także położył nacisk na rozwój talentów.
Produkcja baijiu jest jedną z najstarszych gałęzi przemysłu w Chinach. Fenjiu Group jako reprezentatywny producent tego trunku, aby zapewnić najwyższą jakość produktu nadal zachowuje niektóre tradycyjne techniki wymagające ręcznej obsługi. Jednak, w erze modernizacji przemysłu i rewitalizacji konsumpcji, przedsiębiorstwa produkujące tradycyjnymi metodami muszą badać możliwości reform i usprawnienia zarządzania, powiedział Li.
Wprowadzenie nowoczesnego trybu zarządzania, przy jednoczesnym pielęgnowaniu kultury i jakości wielowiekowego dziedzictwa baijiu leży u podstaw filozofii rozwoju Fenjiu Group, podkreślił prezes.
Po trzech latach reform, w 2019 roku firma osiągnęła zysk w wysokości 12 miliardów juanów, co stanowi sukces w porównaniu z czterema miliardami juanów w 2017 roku. Dzięki temu producent baijiu stał się wzorem dla reform przedsiębiorstw państwowych, nie tylko w prowincji Shanxi w północnych Chinach, gdzie grupa ma swoją siedzibę główną, ale także w całym kraju.
Pomimo pandemii COVID-19 wyniki biznesowe Fenjiu Group nadal są znakomite. Zgodnie z raportem Giełdy w Szanghaju, opublikowanym pod koniec października br., w ciągu pierwszych trzech kwartałów Shanxi Xinghuacun Fen Wine Factory Co., Ltd. (600809.SH), notowana na giełdzie spółka Fenjiu Group, osiągnęła przychody operacyjne w wysokości 10,37 miliardów juanów, co stanowi wzrost o 13,05 procent w stosunku do ubiegłego roku, a zysk netto wyniósł 2,46 miliarda juanów, co oznacza wzrost o 43,78.
Szybki rozwój i wzrost popularności słynnego chińskiego trunku wynika z faktu, że konsumenci są coraz bardziej wymagający. W dzisiejszych czasach większą wagę przywiązują do jakości i tradycji baijiu, które są jego kwintesencją. Dlatego Fenjiu Group koncentruje się na konsumentach, a najwyższą jakość stawia na pierwszym miejscu, podkreślił Li.
Producent baijiu chce także zwrócić uwagę konsumentów na wspaniałą chińską kulturę, poprzez dalsze ulepszanie swoich marek baijiu, takich jak Fenjiu, Zhuyeqing i Xinghuacun.